کاهش مبارزه با سن گندم در خراسان رضوی

کاهش مبارزه با سن گندم در خراسان رضوی

مقابله با آفت سن گندم در مزارع خراسان رضوی امسال در مقایسه با پارسال بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی ، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال در حدودکاهش مبارزه با سن گندم در خراسان رضوی ۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان مبارزه با این آفت انجام شده است.

فاطمه حلاج نیا افزود: امسال درصد سن زدگی گندم تحویلی به سیلوها نیز نسبت به پارسال کاهش بسیار خوبی داشته و در بسیاری از شهرستان‌ها این درصد به صفر رسیده است.

وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته در سطح ۱۴۳ هزار هکتار مبارزه با سن گندم در خراسان رضوی ثبت شد که این میزان مبارزه امسال به کمتر از نصف کاهش یافته است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هوشیاری و همکاری موثر کشاورزان و مبارزه سریع و کنترل آفت در حداقل میزان ممکن از عوامل کاهش مبارزه با این آفت مهم در استان محسوب می شود.

حلاج نیا در خصوص مبارزه با بیماری های شایع در مزارع گندم نیز افزود: امسال همچنین در سطح  ۱۲ هزار و ۳۰۰ هزار هکتار زمین مبارزه با بیماری های مزارع گندم از جمله زنگ زرد و سایر بیماری های ناشی از شرایط آب و هوایی ثبت شده است.

وی ادامه داد: رطوبت بالای امسال از عوامل شیوع بیماری زنگ گندم است که خوشبختانه با کانون کوبی خوب توانستیم از اپیدمی و شیوع جدی آن در استان خراسان رضوی جلوگیری کنیم.

او اضافه کرد: امسال در مزارع گندم خراسان رضوی در سطح ۲۶ هزار هکتار مبارزه با این آفت انجام شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*