پرداخت ۵۹ درصد بهای گندم کشاورزان کردستانی

پرداخت ۵۹ درصد بهای گندم کشاورزان کردستانی

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان از خرید تضمینی ۷۲۰ هزار تن گندم به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از ابتدای برداشت تاکنون خبر داد .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان ، جمال صالحی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در این استان تا به امروز قریب به ۷۲۰ هزار تن بوده است ، گفت : هزینه‌های تولید هر هکتار گندم در سال زراعی جاری به نسبت سال زراعی گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش داشته است.پرداخت ۵۹ درصد بهای گندم کشاورزان کردستانی
صالحی  افزود : تا ۱۲ مرداد امسال مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان بابت ۴۹۲ هزار تن گندم پرداخت شده است .
وی اضافه کرد :  مابقی پول گندمکاران در حال پیگیری تأمین منابع و پرداخت از طریق بانک کشاورزی است .
صالحی افزود : در حال حاضر مهمترین حمایت دولت از تولید گندم در کشور ، خرید تضمینی این محصول از کشاورزان طبق قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی است.
صالحی با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد از مزارع گندم استان کردستان برداشت شده است افزود : میزان تولید پیش بینی شده از این سطح برداشت ، حدود یک میلیون و  400  هزار تن گندم است.
وی با بیان اینکه هزینه‌های تولید هر هکتار گندم در سال زراعی جاری به نسبت سال زراعی گذشته دست کم قریب به ۴۰ درصد افزایش داشته است گفت : در سال جاری خوشبختانه به نسبت سنوات گذشته پرداخت وجه کشاورزان ظرف متوسط ۱۰ روز و به سریعترین شکل ممکن پرداخت شده است.
وی افزود : در سال جاری ،  ۱۰ گروه دولتی شهرستانی ، ۱۷ گروه خصوصی و ۲ گروه ناظر عالی استانی ، بر برداشت مکانیزه گندم در مزارع استان نظارت می‌کنند و کشاورزان تا پایان شهریور مهلت دارند گندم‌های خود را به مراکز خرید تحویل دهند .

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*