در حاشیه بازدید از سیلوی گندم زنجان:سیلوهای استان، ظرفیت ذخیره 550 هزار تن گندم را دارد

در حاشیه بازدید از سیلوی گندم زنجان:

سیلوهای استان، ظرفیت ذخیره 550 هزار تن گندم را دارد

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: سیلوهای استان، ظرفیت ذخیره 550 هزار تن گندم را دارد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، ستار رحمنی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از سیلوی زنجان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گندم خریداری شده از کشاورزان با کامیون وارد سیلوی بتنی غدیر می‌شود و مازاد بر نیاز استان زنجان، از طریق ناوگان ریلی به 15 استان ارسال می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به این‌که سیلوهای موجود در سطح استان، سه نوع بتنی، فلزی و مکانیزه را شامل می‌شود، ادامه داد: سیلوی غدیر از نوع بتنی است و 8000 تن ظرفیت دارد. البته عملیات سالانه آن بالای 120 هزار تن برآورد شده است.

 

وی افزود: پارسال در قالب طرحی ابتکاری ریل داخل سیلو دو خطه شد و همین باعث شده است که گندم در کم‌ترین زمان تخلیه و بلافاصله بارگیری شود. خوشبختانه از سال 85 که نهضت سیلوسازی آغاز شد، ظرفیت سیلوهای استان اعم از دولتی و غیردولتی به بیش از 550 هزار تن رسیده است و دیگر شاهد صف‌های طولانی نیستیم.

 

رحمنی با بیان این‌که پارسال با احتساب خرید تضمینی 455 هزار تن گندم، ذخیره استان زنجان به بیش از 500 هزار تن رسید، تصریح کرد: گندم مصرفی استان در سیلوهای استاندارد و در شرایط بهداشتی نگه‌داری می‌شود و امسال تولید و خرید گندم نسبت به پارسال کاهش یافته است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*