خرید ۱۸ هزار تن گندم در ملایر

خرید ۱۸ هزار تن گندم در ملایر

رئیس اتحادیه تعاون روستایی ملایر از خرید ۱۸ هزار تن گندم به صورت توافقی و تضمینی از کشاورزان ملایر خبر داد.

خرید ۱۸ هزار تن گندم در ملایر

مهدی شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه خرید گندم از کشاورزان ملایر به صورت تضمینی و توافقی شروع شده است اظهار کرد: 6 مرکز برای خرید گندم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این مراکز شامل اتحادیه تعاون روستایی، کارخانه آرد، سیلوی سامن، ازندریان روستای آورزمان و خردمند است گفت: تاکنون 18 هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی و توافقی خریداری شده است.

رئیس اتحادیه تعاون روستایی شهرستان ملایر با بیان اینکه از این میزان 2 هزار تن به صورت توافقی برای کارخانه آرد تهران و مابقی به صورت تضمینی بوده است گفت: گندم خریداری شده به قیمت مصوب و میانگین خرید یک‌هزار و 700 تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان خرید توافقی به 25 هزار تن برسد گفت: امسال در فصل بهار بارندگی‌ مناسب برای محصولات از جمله گندم دیم نداشتیم به همین خاطر امسال میزان خرید نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

شیرزادی با بیان اینکه تا به امروز 8 هزار تن خرید توافقی سایر محصولات توسط اتحادیه تعاون روستایی انجام شده است گفت: این محصولات شامل شیر خام، جو، انواع محصولات باغی، گوشت مرغ گرم و خوراک دام و طیور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان خرید توافقی انواع محصولات کشاورزی و دامی تا پایان سال در ملایر به بیش از 20 هزار تومان برسد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*