پرداخت ۹۴ درصد از بهای گندم خریده شده به کشاورزان

پرداخت ۹۴ درصد از بهای گندم خریده شده به کشاورزان

در سال زراعی جاری ۶۴۵ هزار و ۸۶۰ تن گندم از کشاورزان فارس خریده شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در جلسه ستاد هماهنگی خرید گندم استان گفت: از زمان فصل برداشت گندم تاکنون مقدار ۶۴۵ هزار و ۸۶۰ تن گندم از کشاورزان استان فارس خریداری شده و کار خرید در مناطق شمالی استان که به علت سردسیر بودن زمان برداشت گندم طولانی‌تر است، همچنان ادامه دارد.
یدالله رحمانی افزود: همه مراکز خرید گندم مربوط به شرکت‌های تعاون روستایی و سازمان غله استان آماده دریافت و خرید گندم از کشاورزان هستند.
وی گفت: نظارت دقیق بر خرید گندم توسط بازرسان و عوامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۳ و بازرسان سازمان جهاد کشاورزی فارس و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان انجام می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: با توجه به وجود واسطه‌ها و دلالان که اقدام به خرید و فروش غیر قانونی گندم می‌کنند، حمل و نقل گندم تنها با مجوز سازمان غله و خدمات بازرگانی انجام می‌شود و کارخانجات نیز باید با شرکت غله هماهنگ باشند.
رحمانی، به کشاورزان توصیه کرد که گندم خود را فقط به مراکز مجاز خرید گندم تحویل دهند و برای جلوگیر‌ی از عواقب احتمالی، به دلالان و واسطه‌ها گندم نفروشند.
وی گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده که ۹۴ درصد بهای گندم خریداری شده است، همچنین تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن کلزا و سه هزار و ۶۶ تن گلرنگ نیز در سال زراعی جاری از کشاورزان خریده و بهای آن کامل پرداخت شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*