ماهانه ۱۳ هزار تن آرد در استان مرکزی توزیع می‌شود

ماهانه ۱۳ هزار تن آرد در استان مرکزی توزیع می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ماهانه نزدیک به ۹ هزار تن آرد کاملا یارانه‌ای و ۴ هزار تن آرد نیمه‌یارانه‌ای در سطح استان مرکزی توزیع می‌شود.

ماهانه 13 هزار تن آرد در استان مرکزی توزیع می‌شود

جواد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به توزیع آرد در سطح استان مرکزی اظهار داشت: نانواها آرد مورد نیاز خود را از سیستم بانکی و به صورت اینترنتی خریداری می‌کنند و حداکثر 4 روز  پس از ثبت خرید از سوی نانواها بار آرد مورد نیاز آنها تخلیه می‌شود.

وی افزود: آرد توزیع شده در استان به 3 صورت کاملا یارانه‌ای، نیمه‌یارانه‌ای و فروش آزاد بوده و میزان فروش هر کدام در نوع خود متفاوت است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد: ماهانه نزدیک به 9 هزار تن آرد کاملا یارانه‌ای یا همان آرد دولتی در سطح استان توزیع می‌شود، گندم آرد کاملا یارانه‌ای با مبلغ 665 تومان در اختیار کارخانجات تولیدکننده آرد استان قرار گرفته و آنها موظف به تهیه و توزیع آرد دولتی برای نانوایی‌های دولتی هستند.

حسنی بیان کرد: مجموع آرد نیمه‌یارانه‌ای خریداری‌شده توسط نانواهای آزاد‌پز استان نیز 4 هزار تن بوده که ممکن است یک هزار تن آن در استان تولید و مابقی از خارج استان تهیه شود.

وی عنوان کرد: گندم آرد نیمه‌یارانه‌ای نیز توسط دولت دراختیار کارخانجات تولیدکننده آرد با مبلغ کیلویی 900 تومان قرار می‌گیرد و در نانوایی‌های به اصطلاح آزادپز که بیشتر نانوایی‌های بربری هستند، مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: میزان توزیع آرد فروش آزاد در استان به صورت نامحدود بوده و از سراسر کشور قابلیت تهیه داشته و در مصارفی مثل قنادی‌ها، کارخانجات کیک و کلوچه، بیسکویت و غیره مصرف می‌شود.

حسنی ادامه داد: در مجموع 7 تا 8 هزار تن آرد فروش آزاد در سایر مصارف استان استفاده می‌شود که بخش ناچیز آن حدود 2 هزار تن، از استان  و مابقی از خارج استان تهیه می‌شود.

تنها 5 کارخانه از 10 کارخانه تولید آرد استان مرکزی فعال است

وی افزود: در استان مرکزی 10 کارخانه تولید آرد وجود دارد که هم‌اکنون 5 مورد فعال بوده، 2 کارخانه جدید در حال آزمایش بوده، یک یا دو مورد نیز به سبب مشکلات وراثتی تعطیل هستند و 2 مورد هم درحالت اورهال قرار دارند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*