استاندار زنجان تاکید کرد:تحویل گندم به سیلوها از عوارض نگهداری نامناسب جلوگیری می‌کند

تحویل گندم به سیلوها از عوارض نگهداری نامناسب جلوگیری می‌کند

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: کشاورزان با احساس مسئولیت و برای جلوگیری از عوارض نگهداری نامناسب گندم‌، محصولشان را به سیلوهای دولت تحویل دهند.

فتح‌الله حقیقی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از تشکیل کمیته ویژه‌ای برای تشویق و ترغیب کشاورزان جهت تحویل گندم خود به سیلوها خبر داد و افزود: این کمیته برای ساماندهی خرید تضمینی گندم، تمهیداتی در قالب طرح ضربتی برای تشویق و ایجاد انگیزه در کشاورزان استان می‌اندیشد تا در مدت باقی‌مانده گندم‌های خود را تحویل دهند.

وی بابیان اینکه کشاورزانی که گندم هایشان را به سیلوهای دولتی تحویل دهند مورد تجلیل قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: رسانه ها نیز در این زمینه می‌تواند با تبلیغات خود نسبت به تحویل گندم به سیلوها و همچنین عواقب و عوارض نگهداری نامناسب گندم‌ها توسط کشاورزان، فرهنگ‌سازی کند.

حقیقی اظهار داشت: قیمت خرید گندم به نرخ آزاد، تفاوت چندانی با نرخ دولتی نداشته و کشاورزان باید توجه داشته باشند که با تحویل گندم‌های خود به دولت برای تامین مصرف مورد نیاز استان کمک می‌کنند.

استاندار زنجان تاکید کرد: ضروری است نسبت به پرداخت هزینه گندم‌های خریداری شده، تسریع گردد و در صورت نیاز رایزنی‌های لازم در این رابطه با وزارت جهاد کشاورزی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی گندم استان نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: اولویت با تکمیل ظرفیت سیلوهای استان بوده و باید مصرف مورد نیاز یک‌ساله استان تامین شود.

حقیقی در خصوص جلوگیری از خروج غیرقانونی گندم از استان نیز اظهار داشت: همت و تلاش فرماندهی انتظامی استان و سایر عوامل ذی‌ربط در تشدید نظارت‌ها و کشف بیش از یک هزار و دویست تن گندم طی روزهای اخیر، ستودنی بوده و نشان از حساسیت تمام دستگاه‌ها نسبت به جلوگیری از خروج غیرقانونی گندم دارد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رشد ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده طی چهار ماه گذشته نیز جای تقدیر و تشکر از عوامل مربوطه دارد.

وی با اشاره به کاهش پرونده‌های زیر یک میلیارد ریال و افزایش پرونده‌های بالای پنج میلیارد ریال، گفت: تمام پرونده‌ها و تخلفات صورت‌گرفته باید مورد رسیدگی قرار گیرند اما پرونده‌های درشت باید در اولویت قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، مجموع خرید تضمینی و توافقی گندم استان در سال جاری تا کنون ۱۸۰ هزار تن است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*