خرید بیش از 8 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان رضوی و جنوبی

خرید بیش از 8 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان رضوی و جنوبی

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد گفت: از ابتدای فصل خرید، هشت هزار و ۵۵۷ تن گندم از کشاورزان استان‌های خراسان رضوی و جنوبی خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، حمیدرضا کبدانی با بیان اینکه این مقدار گندم از کشاورزان شهرستان هایخرید بیش از 8 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان رضوی و جنوبی گناباد ، بجستان ، خواف و رشتخوار خراسان رضوی و شهرستان قاینات استان خراسان جنوبی خریداری شده است گفت : گندم بر اساس افت مفید یک درصد و افت غیر مفید نیم درصد و به قیمت هر کیلو ۱۷ هزار و ۴۵۰ ریال از گندم کاران این شهرستانها خریداری شد.

وی با بیان اینکه کار خرید گندم تا نیمه شهریورماه امسال ادامه دارد، گفت: سال گذشته بیش از ۹ هزار تن گندم از کشاورزان این مناطق توسط اداره منطقه‌ای غله گناباد خریداری شده است.

کبدانی، دلال بازی را از مشکلات مهم خرید گندم در شهرستان های جنوبی خراسان رضوی ذکر کرد و گفت: دلال ها گندم را با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ ریال برای تامین خوراک دام از کشاورزان خریداری و به دیگر شهرستان ها و یا استان های همجوار انتقال می دادند که با دستور استاندار خراسان رضوی از خروج گندم خارج از مجاری قانونی جلوگیری شد.

وی افزود: به منظور تشویق کامیونداران برای خرید گندم از طریق مجاری قانونی، به ازای حمل هر ۱۵۰ تن گندم یک حلقه لاستیک با نرخ مصوب دولتی به صاحبان این وسایل نقلیه داده شد.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد گفت: ظرفیت رسمی ذخیره سازی سیلوی گندم گناباد ۱۰ هزار تن است که با توجه به ظرفیت بخش خصوصی حجم ذخیره سازی گندم این منطقه به ۳۷ هزار تن افزایش یافته است.

کبدانی خاطرنشان کرد: اداره غله گناباد وظیفه خرید گندم از کشاورزان جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق متقاضی خراسان جنوبی را بر عهده دارد و از نظر گستره وظایف بر روند عمکرد و توزیع آرد شهرستان‌های گناباد و بجستان نظارت دارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*