رکورد تولید گندم در استان اردبیل شکست

رکورد تولید گندم در استان اردبیل شکست

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: رکورد تولید گندم با توجه به استفاده از آبیاری بارانی و بذر اصلاح شده در استان اردبیل افزایش یافت.

رکورد تولید گندم در استان اردبیل شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد شهریاری در بازدید از مزرعه گندم روستای پیراقوم با اشاره به رکورد گندم در این روستا اظهار کرد: رکورد قبلی برداشت گندم در استان اردبیل  12تن و 800 کیلو بود که  خوشبختانه گندم کار پیراقومی با برداشت  14 تن و 187 کیلو در هر هکتار رکورد قبلی را شکست.

وی مراقبت‌های ویژه در طول دوره رشد، کشت رقم مناسب و رعایت سایر موارد فنی را  عامل این موفقیت عنوان کرد و گفت: استفاده از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی در کاشت، آبیاری و رسیدگی به محصول باعث شده تا این گندم‌کار بتواند به این رکورد دست یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی، شهرستان اردبیل در تولید گندم از مناطق مهم کشور به‌شمار می‌رود و تاکنون چندین نوبت مزارع نمونه گندم کشور از استان اردبیل انتخاب شده است.

محمد صادق فرجی پیراقوم، گندم‌کار نمونه نیز گفت: آبیاری مزرعه به صورت بارانی به‌جای آبیاری سنتی و استفاده از بذر اصلاح شده به پیشنهاد کارشناسان جهاد کشاورزی عامل تولید مناسب گندم در سال‌جاری بود.

گفتنی است؛ دو ماه پیش برداشت اولین خوشه‌های گندم در مناطق گرمسیر استان اردبیل آغاز شد و برداشت در مناطق سردسیر استان تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*