خرید 26 هزار تن گندم از کشاورزان قوچانی

خرید 26 هزار تن گندم از کشاورزان قوچانی

فرماندار قوچان گفت: تاکنون خرید گندم به‌صورت توافقی، بذری و دولتی نسبت به سال زراعی گذشته افزایش سه برابری داشته است و این در حالی است که هنوز گندم منطقه باجگیران  وارد گردونه خرید نشده است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، هادی رجائی‌نیا شامگاه سه‌شنبه در شورای اداری شهرستان قوچان با اشاره به هفته ملی مهارت‌آموزی و کارآفرینی و برگزاری نمایشگاهی در این زمینه، گفت: علیرغم  نرخ بالای بیکاری در شهرستان قوچان شاهد کمبود در برخی از حرفه‌ها هستیم و در زمینه مهارت نیز کمبود داریم و این نشان می‌دهد که ظرفیت برای ایجاد اشتغال وجود دارد.

رجائی‌نیا با بیان این نکته که از بدو اسلام فرهنگ مالیات وجود داشته است، تصریح کرد: مالیات یک روش تأمین مالی حکومت است.

وی با تأکید بر لزوم برقراری عدالت اجتماعی در حوزه مالیات و مدارا با مردم، بیان کرد: با توجه به اینکه عمده افرادی که از مالیات فرار می‌کنند سرمایه‌های بادآورده و کلانی دارند باید به شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی اقدام شود.

فرماندار قوچان در ادامه با تأکید بر لزوم تدوین سند توسعه روستایی در راستای مولد شدن روستاها اظهار کرد: تاکنون این سند که در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی است برای دهستان قوچان عتیق و شیرین دره و 6 روستای  از دهستان دولت‌خانه  تدوین‌شده است؛ این سند تدوین‌شده باید مورد توجه ویژه همه مدیران اجرایی به خصوص بانک‌ها قرار بگیرد.

رجائی‌نیا در ادامه با بیان این نکته که تاکنون  بالغ‌بر 26 هزار تن گندم به‌صورت توافقی، بذری و دولتی از کشاورزان قوچانی خریداری‌شده است، گفت: در  سال گذشته این میزان 8 هزار تن بود که نشان‌دهنده افزایش 3 برابری است و این در حالی است که هنوز گندم منطقه باجگیران وارد گردونه خرید نشده است و در شهرستان‌های همجوار شاهد کاهش خرید گندم  بوده‌ایم.

در ادامه هادی ابوالحسن‌زاده مدیر شعبه تأمین اجتماعی شهرستان قوچان با اشاره به اخذ مجوز کارگزاری توسط تأمین اجتماعی شهرستان قوچان در سال گذشته، عنوان کرد: با توجه به اینکه سیاست دولت بر عدم جذب نیرو است مطمئناً حضور کارگزاری برای بحث ارائه خدمات بهتر کمک کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای خدمات غیرحضوری در تأمین اجتماعی گفت: شعبه تأمین اجتماعی شهرستان قوچان در راستای اجرای خدمات غیرحضوری در نخستین گام اقدام به تخصیص شماره‌های متمرکز 10 رقمی برای تمام بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی نموده است.

ابوالحسن‌زاده افزود: قدم بعدی در اجرای خدمات غیرحضوری نام‌نویسی متمرکز کارگاه‌ها بود که در سال گذشته اتفاق افتاد و به‌تبع آن بازرسی‌های هوشمند انجام شد تا نواقص و اعتراضاتی که در خصوص بازرسی‌ها و عدم اطلاع از نتیجه بازرسی‌ها  برای کارفرمایان به وجود آمده بود، مرتفع شود به‌گونه‌ای که از طریق ارسال پیامک و سایتی که فعال‌شده است نتیجه بازرسی در لحظه به اطلاع کارفرما می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی پرهزینه است، گفت: شعبه تأمین اجتماعی شهرستان قوچان دارای 17 هزار و 985 نفر بیمه‌شده اصلی و28 هزار و 500 نفر بیمه‌شده تبعه است و به6159 مستمری‌بگیر و4265 تبعه مستمری‌بگیران ماهانه80 میلیارد ريال حقوق پرداخت می‌کند.

مدیر شعبه تأمین اجتماعی شهرستان قوچان افزود: علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه تا امروز یک روز تأخیر در پرداخت حقوق مستمری‌بگیران نداشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به عدم پرداخت یارانه توسط دولت به کارگران ساختمانی، گفت: در حال حاضر در شهرستان قوچان 3 هزار نفر کارگر ساختمانی وجود دارد که  برای این تعداد ماهانه 9 میلیارد ريال یارانه پرداخت می‌شود که این رقم سالانه بالغ‌بر 110 میلیارد ريال است که برای تأمین این هزینه از محل صدور پروانه‌های ساختمانی باید سالانه یک‌هزار میلیارد ريال پروانه ساختمانی صادر شود و عملاً این امر تحقق نمی‌یابد.

ابوالحسن‌زاده در ادامه اضافه کرد: در جهت منویات مقام معظم رهبری در خصوص  رونق تولید و اقتصاد مقاومتی برحسب مصوبه هیئت‌وزیران بحث بخشودگی جرائم از تاریخ 13/3/98 لغایت 13/6/98 انجام می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی امام‌جمعه قوچان وجه امتیاز کارگزاران نظام اسلامی با دیگر حکومت‌های موجود در سطح دنیا را جمهوریت و اسلامیت  دانست و عنوان کرد:کارگزاران در این نظام نیاز به یک برنامه‌ریزی مدون دارند و ‌هر مدیری که در این نظام می‌خواهد موفق کار کند باید برنامه‌ریزی داشته و اولویت‌ها، برنامه‌ها و اهداف ترسیم‌شده توسط نظام اسلامی را مشخص کند.

وی  اضافه کرد: مدیر دستگاه اجرایی نمی‌تواند برنامه‌ای نداشته باشد و مدیران باید علاوه‌بر برنامه‌ریزی به اتفاقات خاص و حوادث غیرمترقبه نیز توجه کنند.

امام‌جمعه قوچان در ادامه با گلایه از عدم حضور برخی مدیران در نماز جمعه، حضور مدیران نظام اسلامی در صف نماز را مطالبه جدی مردم نامید و عنوان کرد: چرا مدیران در نماز جمعه و حتی نماز جماعت مساجد حضور پیدا نمی‌کنند؛ مسئولان باید پاسخگوی مردم در این زمینه باشند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*