تولید بیش از 5000 تن گندم توسط کشاورزان خرم‌دره‌ای

در سال‌جاری محقق می‌شود؛

تولید بیش از 5000 تن گندم توسط کشاورزان خرم‌دره‌ای

فرماندار خرم‌دره گفت: تولیدگندم امسال این  شهرستان 5000 تا 6000 تن خواهد بود.

حجت محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به بازدیدهای مکرر از مراکز خرید گندم در خرم‌دره، اظهار کرد: امسال سیلوی شرکت مینو نیز نسبت به خرید گندم از کشاورزان اقدام می‌کند.

وی با بیان این‌که خوشبختانه امسال با توجه به بارش‌ نزولات آسمانی وضعیت تولید گندم در شهرستان مناسب است، اظهار کرد: این امر رضایت کشاورزان را به همراه داشته است.

این مسئول در ادامه با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده در خصوص خرید تضمینی گندم کشاورزان در شهرستان، گفت: همه تلاش‌ها بر تسهیل در روند خرید است.

محمدی با اشاره به اینکه از 7500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان، 2180 هکتار زیر کشت گندم آبی و دیم قرار دارد، تصریح کرد: از این مقدار 590 هکتار زیر کشت گندم آبی و 1590 هکتار نیز زیر کشت گندم دیم است.

فرماندار خرم‌دره خاطرنشان کرد: بنا به پیش‌بینی کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی، تولید گندم امسال در این شهرستان 5000 تا 6000 تن خواهد بود.

وی با تاکید بر تسهیل روند خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان، گفت: ادارات مرتبط باید برداشت مناسب و تحویل به‌موقع گندم از کشاورزان را به صورت مستمر کنترل و برای جلوگیری از سوء‌استفاده افراد سودجو، تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره در مورد پرداخت پول گندم‌های کشاورزان نیز عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مسئولانخرید تضمینی گندم در کارخانه آرد و گندم شرکت مینوی خرم‌دره پول گندم‌کاران در کمتر از یک ماه به کشاورزان پرداخت می‌شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*