مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی سمنان:خرید و فروش گندم در بازار آزاد قاچاق نیست

خرید و فروش گندم در بازار آزاد قاچاق نیست

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: خرید و فروش گندم در بازار، با توجه به آزادشدن قیمت این محصول راهبردی در بخش صنعتی و صنفی، نباید قاچاق تلقی شود.

محمد باقر منوچهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از اردیبهشت ۹۸ قیمت گندم برای مصرف در واحدهای صنفی و صنعتی از سوی دولت آزاد شد و دیگر یارانه دولتی در این بخش به این واحدهای تولیدی تعلق نمی گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس دستور وزارت جهاد کشاورزی، خروج گندم از استان مبدا به دیگر نقاط کشور در زمان برداشت محصول ممنوع است، اما بعد از پایان برداشت حمل و نقل این محصول راهبردی بر اساس قانون ممنوعیت ندارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان خاطر نشان کرد: ممنوعیت جا به جایی گندم در زمان برداشت به منظور تامین گندم مورد نیاز برای نانوایی ها در طول سال است.

منوچهری با بیان اینکه خرید و فروش گندم در بازار آزاد در استان سمنان رونق ندارد، اضافه کرد: فعالان اقتصادی برای ورود به این بخش نیاز به دریافت مجوز از شرکت غله و خدمات بازرگانی ندارند.

وی تصریح کرد: از زمان برداشت گندم تا پایان روز شنبه ۲۹ تیر ۹۸ بیش از ۷۱ هزار و ۹۰۰ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان سمنان خریداری شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از مطالبه گندم‌کاران استان سمنان پرداخت شد و بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده تا ۲۰ روز آینده بخش دیگری از طلب گندم‌کاران از سوی دولت وصول می شود.

در سال زراعی جاری حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع پنج میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان‌های مختلف کشور زیر کشت گندم رفته است، تولید گندم امسال در استان سمنان ۱۱۵ هزار تن برآورد می شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*