مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان:۸۸ درصد از مطالبه گندم‌کاران سمنان پرداخت شد

۸۸ درصد از مطالبه گندم‌کاران سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۸۸ درصد از مطالبه گندم‌کاران استان معادل ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال پرداخت شد.

محمد باقر منوچهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۶۳ هزار و ۴۸۰ تن گندم از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از گندم‌کاران خریداری شد.

وی ادامه داد: ارزش گندم های خریداری شده در استان سمنان ۱۱ میلیارد ریال برآورد می شود که تاکنون حدود ۸۸ درصد از مطالبه ها پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی سمنان خرید تضمینی گندم به میزان ۱۱۵ هزار تن را برای امسال برنامه ریزی کرد که با ورود بخش خصوصی برای خرید گندم، پیش بینی می شود امسال ۷۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شود.

منوچهری تصریح کرد: تا پایان مرداد ۹۸ برداشت گندم از مناطق سردسیر و کوهستانی استان سمنان ادامه می یابد و خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور انجام می شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان افزود: با آزادسازی خرید گندم، قیمت این محصول راهبردی در بازار افزایش یافت که در بلندمدت اجرای این طرح به نفع کشاورزان است.

در سال زراعی جاری حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع پنج میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان‌های مختلف کشور زیر کشت گندم رفته است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*