خرید تضمینی گندم کشاورزان لرستانی

خرید تضمینی گندم کشاورزان لرستانی
سرپرست شرکت غله وخدمات بازرگانی لرستان، با اشاره به آغاز طرح خرید گندم کشاورزان استان، افزود: گندم کشاورزان استان تضمینی خریداری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «حجت الله بیرانوند»، امروز ( ۲۲ تیر) در جمع خبرنگاران، گفت: استان لرستان هر سال در تولید گندم کشور سهم بسزایی دارد.

 

سرپرست شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه لرستان، با اشاره به  ظرفیت های گسترده کشاورزی در استان لرستان، افزود: تقویت کشاورزی استان لرستان، بستر توسعه و تقویت تولیدات کشاورزی، بهبود شرایط اشتغال و اقتصاد در استان و تقویت تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کار خرید تضمینی گندم دراستان لرستان از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم در استان خریداری شده است

بیرانوند، با بیان اینکه این میزان گندم خریداری شده عمدتاً در مناطق جنوبی استان تولید شده است، افزود: تاکنون خرید تضمینی گندم از مناطق جنوبی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه خرید گندم در مناطق معتدل استان نیز آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود، امسال ۴۰۰ هزار گندم در استان لرستان خریداری شود.

 بیرانوند، ابراز کرد: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال و گندم دوروم نیز ۱۷ هزار و ۷۰۰ ریال اعلام شده در حالی که این قیمت‌ها سال گذشته به ترتیب ۱۳ هزار و و ۱۳ هزار و ۷۰۰ ریال بود.

وی ابراز کرد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا پایان مهرماه ادامه دارد و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز پیش بینی شده محصول خود را تحویل دهند.

سرپرست شرکت غله وخدمات بازرگانی لرستان، همچنین با اشاره به سطح زیر کشت دانه روغی کلزا، گفت: تاکنون یکهزار و ۷۵۰ تن کلزا  از کشاورزان استان لرستان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود، بیان کرد: پیش بینی می‌شود  امسال بالغ بر چهار هزار تن کلزا در استان لرستان خریداری شود.

بیرانوند، با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته را ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال بوده است، گفت: امسال برای خرید هر کیلوگرم از این دانه روغنی ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان، اظهار کرد: ۵۵ مرکز با بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی برای دریافت محصول کشاورزان آماده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*