برداشت خوشه‌های طلایی گندم درکردستان

برداشت خوشه‌های طلایی گندم درکردستان

از آغاز فصل برداشت تا کنون ۷۰ هزا ر تن گندم در کردستان خریداری شده وپیش بینی میشود امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بازدید از مراکز خرید گندم شهرستان کامیاران گفت:: کار خرید گندم از ۱۱ تیر توسط ۹۳ مرکز خرید که ۲۰ مرکز آن سیلو‌های دولتی وخصوصی و ۷۳ مرکز خرید تعاون روستایی است آغاز شده.برداشت خوشه‌های طلایی گندم درکردستان
جعفری گفت: تاکنون ۷۰ هزار تن گندم با قیمت میانگین ۱۷۲۷ تومان با میزان افزایش ۱۵ هزار تن نسبت به مدت مشابه پارسال خریداری شده است.
وی سطح زیر کشت دیم و آبی را در استان حدود ۵۷۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: با توجه به کیفیت بالای گندم استان پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری خریداری شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یکی از اقدامات خوب صورت گرفته را جبران هزینه‌های حمل گندم اعلام کرد و گفت: به ازای هر تن از محل حمل تا مراکز خرید مبلغ ۲۰ هزار تومان توسط مراکز دولتی و ۱۰ هزار تومان توسط مراکز خصوصی پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه از خرید ۲۷۰۰ تن کلزا از زمان خرید تا کنون در استان خبر داد وگفت: پیش بینی می‌شود م ۸ تا ۹ هزار تن کلزا با قیت تضمینی ۳۴۴۰ تومان در استان از کشاورزان خریداری شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*