رئیس جهاد کشاورزی استان:گندمِ ذخیره و خریداری شده در سمنان به ۱۰۰ هزارتن رسید

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ذخایر گندم استان حدود ۳۸ هزار تن است و به تازگی ۶۳ هزار تن دیگر خریداری شده و به ذخیره استان اضافه می‌شود.

سید حسن میرعماد روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: خرید گندم از کشاورزان ادامه دارد و ذخیره استان افزایش می‌یابد.

وی ابراز داشت: ذخیره استان سمنان در زمینه تأمین نهاده مانند ذرت، جو و کنجاله سویا، به میزان کافی است و اکنون پنج هزار و ۱۲۴ تن جو، ۲ هزار و ۳۴۰ تن کنجاله سویا و هفت هزار و ۱۳۹ تن ذرت در انبارهای استان ذخیره شده است.

میرعماد یادآور شد: به تازگی پنج هزار تن ذرت خریداری و به ذخیره استان اضافه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز داشت: اکنون در انبارهای ذخیره استان سمنان ۲۴ تن گوشت قرمز منجمد، ۶ هزار تن برنج و سه هزار و ۳۹۳ تن شکر موجود است.

وی با بیان اینکه زنجیره تولید و عرضه مرغ در استان سمنان به منظور رفع مشکلات در زمینه تأمین و توزیع نیازمند ساماندهی است، خاطرنشان کرد: قیمت جوجه یک روزه بدون تغییر نسبت به گذشته ۲۱ هزار ریال است، اما بازار به دلیل مشکل در قیمت تأمین و توزیع گوشت مرغ دچار تلاطم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مشکلی در زمینه تأمین تخم مرغ وجود ندارد و بر اساس آخرین قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ با قیمت حدود ۸۰ هزار و ۷۳۰ ریال در بازار استان سمنان عرضه می‌شود.

نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان به ریاست حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی سمنان برگزار و درباره ساز و کارهای کنترل بازار و جلوگیری از عوامل برهم‌زننده آرامش بازار بحث و تبادل نظر شد.

۷۳۴۲/‏

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*