آغاز برداشت گندم در اصفهان

آغاز برداشت گندم در اصفهان

در استان اصفهان

آغاز برداشت گندم در اصفهان

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به خرید تضمینی 6 هزار تن گندم در استان، گفت: در حال حاضر برداشت گندم و صیفی در استان اصفهان آغاز شده است.
«اصغر محسن‌زاده کرمانی» در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به کشت پاییزه کشاورزان اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تا امروز حدود 31 هزار هکتار گندم، 2000 تا 3000 هکتار سیب‌ زمینی، پیاز و همچنین مقدار اندکی جو کشت شده است.
وی با اشاره به خرید تضمینی 6 هزار تن گندم در استان، گفت: با توجه به این‌که زمان برداشت گندم در شهرستان‌های معتدل و مرکزی استان آغاز شده است در حال حاضر حدود 54 مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال شده و در شرق اصفهان آماده خرید هستند. معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در غرب استان نیز این مراکز در آینده‌ای نزدیک آماده خرید خواهند بود، همچنین در مناطق شمالی نیز برداشت محصولات رو به اتمام است و امیدواریم حدود 200 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.
وی در مورد زمان کشت و برداشت صیفی‌، اظهار کرد: کشت صیفی از زمانی که آب زاینده‌رود در اختیار کشاورزان قرار گرفته، انجام شده است و کم‌کم به زمان برداشت آن نزدیک می‌شویم، همچنین برداشت سیب‌زمینی، پیاز و گندم نیز آغاز شده و این محصولات در بازار عرضه می‌شوند.  کرمانی افزود: در سطح محدودی برداشت گوجه‌فرنگی و بادمجان انجام شده که برای عرضه وارد بازار خواهد شد.
وی درخصوص اقدامات جهاد کشاورزی برای کشت گندم و صیفی، گفت: در حال حاضر از طرف این سازمان اقدامی برای کشت صیفی نشده است، اما برای کشت گندم به لحاظ تامین کودهای شیمیایی، امکانات و تسهیلات مورد نیاز کشاورزان، اقدام و پیگیری لازم را انجام داده است.  معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان این‌که در بخش صیفی نیز برنامه‌هایی داریم و امیدواریم بخشی از آن اجرا شود، تاکید کرد: درحال حاضر کود مورد نیاز صیفی به صورت آزاد خریداری می‌شود و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، البته جهاد کشاورزی از لحاظ پرداخت تسهیلات کمک می‌کند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*