۳۱ هزار تن گندم از مزارع شادگان برداشت شد

۳۱ هزار تن گندم از مزارع شادگان برداشت شد

آبادان – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: با پایان زمان برداشت محصول گندم از مزارع این شهرستان ۳۱ هزار تن محصول از مزارع شادگان برداشت شد.

خلیل منیعات روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا سطح زیر کشت مزارع گندم این شهرستان را ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل برداشت گندم در خوزستان از اوایل اردیبهشت ماه، کشاورزان شادگانی نیز به برداشت این محصول مشغول شدند.

وی افزود: برداشت محصول گندم از مزارع شادگان در شرایطی انجام شد که ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم شادگان متاثر از سیلاب فروردین ماه شدند و یکهزار هکتار نیز غیر قابل برداشت شد لذا روند برداشت محصول از مزارع آسیب دیده این شهرستان به سختی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: محصول گندم برداشت شده توسط مراکز خرید سازمان تعاون روستایی شهرستان شادگان با نرخ مصوب خریداری شده است.

منیعات تصریح کرد: گندم برداشت شده از مزارع شادگان به سیلوها و کارخانه‌های آرد در آبادان، اهواز، ماهشهر و خرمشهر منتقل شده است.

وی افزود: در شادگان ۱۵ هزار بهره بردار از راه کشاورزی امرار معاش می‌کنند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ نفر کشاورز گندمکار می‌باشند.

سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع شادگان برداشت شد.

شهرستان شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*