کرمان پیشگام در خرید اولین گندم سال زراعی کشور


مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: استان کرمان به عنوان اولین استان پیشرو در خرید گندم محسوب می‌شود.

کرمان پیشگام در خرید اولین گندم سال زراعی کشوربه  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مجید نژاد بیگلری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: بر اساس پیش بینی صورت گرفته توسط کارشناسان جهاد کشاورزی بالغ بر ۲۰۰ هزار تن گندم در سال جاری خریداری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت خرید منظم گندم از کشاورزان همچنین مواجه شدن با دو بحران هجوم ملخ‌ها به مزارع در شمال و جنوب استان و هجوم دلالان بایستی به نحوی برنامه ریزی می‌شد که در سریع‌ترین زمان ممکن خریداری محصول گندم انجام شود.

نژاد بیگلری بیان کرد: از همین رو با افزایش ساعات تخلیه گندم، تسهیل در امر خرید و افزایش ساعات کاری به گونه‌ای که همکاران ما با ۲۰ ساعت کار در شبانه روزدر حال انجام این عمل هستند.

وی تصریح کرد: شرکت غله و بازرگانی استان ۱۸ مرکز خرید ۷ مرکز خرید در جنوب استان و ۱۱ مرکز خرید در شمال استان برای خریداری گندم از کشاورزان راه اندازی کرده است.

وی گفت: تا کنون بالغ بر ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که ۱۰۲ هزار تن از آن مربوط به جنوب استان و مابقی خرید مربوط به شمال استان است.

وی افزود: گندم معمولی که در تهیه نان استفاده می‌شود به ازای هر کیلو ۱۷۰۰ تومان و گندم دوروم به ازای هر کیلو ۱۷۷۰ تومان خریداری می‌شود.

نژاد بیگلری تاکید کرد: بهای ۱۷۸ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان در سال گذشته به طور کامل به کشاورزان پرداخت شده است و در تلاش هستیم تا حمایت کامل را از کشاورزان انجام دهیم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان  یادآور شد: تا این لحظه قیمت‌هایی که در تاریخ ۹۳/۱۰/۱ برای آرد تصویب شده است افزایش پیدا نکرده وقرار نیست که افزایش قیمتی در این حوزه صورت گیرد.
انتهای پیام/ح

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*