برداشت گندم در شهرستان ری آغاز شد

برداشت گندم در شهرستان ری آغاز شد

شهرری – ایرنا – رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: برداشت گندم از ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت شد.

محمد عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با توجه به بارندگی ها خوب بهاری پیش بینی می شود بیش از ۷۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی شهرستان ری برداشت شود.

وی با بیان اینکه متوسط تولید گندم در هر هکتار طی سال گذشته ۵ هزار و ۹۰۰ کیلو گرم بود، افزود: امسال با توجه به شرایط جوی باید متوسط برداشت گندم در هر هکتار بالای ۶ تن باشد.

عباسی ادامه داد: کشت گندم در شهرستان ری به صورت آبی می باشد و بیشترین اراضی زیر کشت گندم نیز به ترتیب در بخش های قلعه نو، حسن آباد فشافویه و کهریزک است.

وی با اشاره به اینکه پنج کمباین بومی و ۶۵ کمباین غیر بومی وظیفه برداشت گندم شهرستان ری را بر عهده دارند، اضافه کرد: امسال سه مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان ری راه اندازی شده است.

عباسی یادآور شد: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از سوی دولت ۱۷ هزار ریال اعلام شده که پس از تحویل کامل گندم به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی یادآور شد: کیفیت گندم شهرستان ری به دلیل استفاده کشاورزان از روش های مدرن کشت، وجود زمین حاصلخیز و آب مناسب بسیار بالا است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*