پیش‌بینی تولید 550هزار تنی گندم در استان زنجان

 پیش‌بینی تولید 550هزار تنی گندم در استان زنجان

امسال گندمکاران استان 550 هزارتن گندم تولید می کنند .

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز زنجان؛ مدیر امور زراعت  جهاد کشاورزی زنجان گفت:  درسال زراعی جاری 285 هزار هکتار از اراضی دیم و 18 هزارهکتار از اراضی آبی استان به زیر کشت گندم رفته است.

 پیش‌بینی تولید 550هزار تنی گندم در استان زنجان

عامری افزود: در حال حاضر مزارع گندم در مناطق مختلف استان وضعیت بسیار مطلوب و ایده‌آلی دارند.

وی گفت: با توجه به بارندگی‌های انجام گرفته و پیش‌بینی تداوم بارش‌ها،رکورد سال گذشته تولید گندم در استان نیز شکسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال 48هزار و 500 هکتار از مزارع گندم استان تحت پوشش کشاورزی حفاظتی است افزود:  اعطای تسهیلات سرمایه درگردش، تهیه و تامین ماشین‌آلات و دستگاه‌های کارنده، تامین نهاده‌ها، نظارت مستمر بر مزارع و برگزاری کلاس‌های آموزشی را از جمله اقدامات و حمایت‌های انجام گرفته از گندم‌کاران استان است .

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان در حال حاضر دارای 9 شرکت فعال در زمینه تولید بذور اصلاح شده و لیبل‌دار است و این شرکت‌ها سالانه 19 هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو تحت کنترل مرکز تحقیقات و واحد ثبت گواهی تولید و در اختیار کشاورزان استان قرار می دهند.

امسال 65 درصد مزارع گندم آبی و 45 درصد مزارع گندم دیم در استان زنجان از ارقام گواهی شده است

پارسال بیش از 510 هزار تن محصول گندم از حدود 300 هزار هکتار از گندم‌زارهای استان برداشت شد و از این میزان محصول تولیدی بالغ بر 455 هزار تن به ارزش حدود 6 هزار میلیارد ریال توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با نمایندگی از دولت خریداری شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*