پیش بینی افزایش 20درصدی تولید گندم و جو در استان

پیش بینی افزایش 20درصدی تولید گندم و جو در استان

با توجه به بارندگی های امسال پیش‌بینی می شود تولید گندم و جو در استان اصفهان 20 درصدی افزایش داشته باشد.

پیش بینی افزایش 20درصدی تولید گندم و جو در استانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال زراعی جاری میزان بارندگی کوهرنگ دو هزار و 126 میلیمتر گزارش شده است که معادل سال زراعی 71 -72 گزارش شده و شرایط نسبتا مناسبی را برای کشاورزی فراهم کرده است.
محمود رضا افلاکی افزود: در مناطق گرم استان که شامل شهرستانهای کاشان، اردستان، نطنز ،نایین و خور و بیابانک است سه هزار و 863 هکتار زمین زیر کشت گندم رفته است و 15هزار و 557 تن تولید پیش بینی می شود.
وی گفت: مناطق معتدل استان نیز شامل شهرستانهای اصفهان، شاهین شهر و میمه ، تیران و کرون،شهرضا،دهاقان ، فلاورجان، نجف آباد، مبارکه، لنجان و خمینی شهر با ۱۹ هزار و ۹۳۰ هکتار کشت گندم آبی و ۲۸ هزار و 131 هکتار کشت گندم تاخیری، پیش بینی می شود ۲۱۸ هزار و ۶۲۸ تن گندم برداشت شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: مناطق سردسیر استان شامل شهرستان‌های چادگان، فریدن، بویین میاندشت، فریدونشهر ،گلپایگان، خوانسار و سمیرم ۱۳ هزار و ۳۱۵ هکتار گندم آبی و ۲۵ هزار و ۸۳۰ به صورت دیم گندم کشت شده است که پیش بینی می شود ۷۴ هزار و ۹۴۹ تن برداشت شود.
افلاکی گفت: امسال در استان 65 هزار و 239 هکتار گندم آبی ، 26 هزار و 15 هکتار گندم دیم زیر کشت گندم رفته است و پیش‌بینی می شود ۳۰۹ هزار و ۱۳۴ تن گندم برداشت شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی افزود : پیش‌بینی می‌شود 187هزار و 700تن جو از کشت 43 هزار و ۶۳۶ هکتار آبی و پنج هزار و 665هکتار دیم تولید شود.
وی با اشاره به تولید ذرت سیلویی در هزار و 670 هکتار از مزارع استان گفت: پیش بینی می شود 942 هزار و 700 تن ذرت تولید شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*