معاون اقتصادی استاندار سمنان:زمینه ذخیره‌سازی بلندمدت گندم در استان سمنان فراهم شود

سمنان – معاون اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه ازنظر تولید و ذخیره گندم برای کوتاه‌مدت مشکلی در استان وجود ندارد، گفت: زمینه ذخیره‌سازی بلندمدت گندم نیز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله عسگری عصر دوشنبه در کمیسیون آرد و نان استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینکه شرکت غله می‌بایست زمینه ذخیره‌سازی بلندمدت گندم را در استان فراهم کند، ابراز داشت: این در شرایطی که جهاد کشاورزی نیز بتواند گندم کشاورزان را به بهترین نحو ممکن خریداری کرده و تولید را در حد مطلوبی نگه دارد.

وی بابیان اینکه نظارت‌ها برای جلوگیری از ورود دلالان و خروج گندم از استان سمنان باید تشدید شود، اضافه کرد: قطعاً حضور دلالان و واسطه‌ها باعث صدمه به بخش کشاورزی خواهد شد بنابراین این مهم باید در دستور کار پیگیری نهادهای ذی‌ربط واقع شود.

فعالیت ۸۰۱ نانوایی در استان سمنان

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه ۹ کیلوگرم گندم و هفت کیلو و ۲۰۰ گرم آرد سرانه مصرف ماهانه هر فرد در استان گزارش‌شده است، ابراز داشت: این میزان مصرف از طریق آموزش خبازان و فرهنگ‌سازی مصرف درست نان نسبت به گذشته کاهش داشته است.

مداح بابیان اینکه اجرای طرح خرید تضمینی گندم در نیمه دوم خرداد خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری ناظران صنعت و معدن و همچنین دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه دست واسطه‌گران و دلالان از این کالای استراتژیک کوتاه شود.

وی بابیان اینکه ۸۰۱ واحد نانوایی در استان سمنان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: از این تعداد ۵۷۲ واحد یارانه پز و ۲۲۹ واحد آزاد پز محسوب می‌شوند.

۲ سیلو و ۵ کارخانه آماده خرید گندم

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان هم بابیان اینکه موجودی گندم در انبارها و سیلوهای استان برای سه ماه نیاز استان کافی است، ابراز داشت: با شروع فصل برداشت ذخیره‌سازی گندم در انبار و سیلوها انجام خواهد شد که طبق پیش‌بینی‌ها این میزان گندم نیاز استان را برای یک سال پیش رو تأمین خواهد کرد.

محمدباقر منوچهری بابیان اینکه سال گذشته بیش از ۸۰ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی در استان سمنان خریداری شد، تصریح کرد: پیش‌بینی امسال ۱۱۵ هزار تن خواهد بود که در این راستا پنج کارخانه و دو سیلو برای ذخیره‌سازی گندم آماده است.

وی بابیان اینکه ۳۲ پایگاه خرید تضمینی گندم در استان سمنان محصول کشاورزان را خریداری می‌کنند، افزود: خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال و امسال به ازای یک کیلوگرم ۱۷ هزار ریال است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*