پیش بینی ۱۰ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در استان کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان

پیش بینی ۱۰ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در استان

۱۰ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در نشست پیش بینی ۱۰ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در استانشورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت:امسال برای خرید تضمینی گندم و کلزا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶ مرکز خرید گندم و ۴ مرکز خرید کلزا پیش بینی شد.
فروزنده افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی دارد.
وی گفت: با توجه به پراکنش مناسب بارندگی در سال زراعی جاری، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷۲ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.
فروزنده با بیان اینکه تمهیدات لازم در خصوص برداشت محصولات گندم و کلزا انجام شده، ادامه داد:با توجه به وضعیت ذخیره سازی در استان، پیش بینی می‌شود که امسال گندم مورد نیاز استان از خرید تضمینی محصولات مازاد بر مصرف کشاورزان تامین و نیاز به واردات گندم از استان‌های دیگر نیست.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اضافه کرد: امسال با توجه به ساخت سیلوی ذخیره سازی ۳۰ هزار تنی گچساران ظرفیت ذخیره سازی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به ۶۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.
فروزنده گفت: امسال کرایه حمل از مزرعه تا مرکز خرید بر اساس میزان مسافت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*