رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد: پیش‌بینی تولید مناسب گندم در سال زراعی جاری در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد: پیش‌بینی تولید مناسب گندم در سال زراعی جاری در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با یادآوری کسب رتبه دوم کردستان در تولید گندم در سال زراعی گذشته، پیش‌بینی سال زراعی جاری را مناسب و بهتر از سال گذشته عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری شامگاه دوشنبه در دیدار مسوولان سازمان جهاد کشاورزی کردستان با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین حوزه‌ها در توسعه اقتصاد کردستان، بخش کشاورزی است که همواه مورد حمایت نماینده ولی فقیه در استان بوده است.

وی ضمن تقدیر از نگاه ویژه آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به بخش کشاورزی گفت: سال زراعی گذشته کردستان در تولید گندم به رتبه دوم دست یافت.

جعفری گفت: خرید تضمینی یک‌ میلیون و 17 هزار تن گندم، جدای از لطف خداوند و بارندگی‌های مناسب، نتیجه تلاش بی‌وقفه همکاران سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان زحمت‌کش و مدیریت صحیح مزارع گندم بوده است.

وی مدیریت هماهنگی ترویج را یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های سازمان دانست و تاکید کرد: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی هدایت‌گر و موتور محرکه بخش کشاورزی در استان است.

جعفری در ادامه با ضرورت دانستن افزایش ساخت سردخانه‌های صنعتی و انبارهای فنی نگهداری محصولات کشاورزی در استان، گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان با انبار محصولات خود در سردخانه‌ها و انبارهای فنی می‌توانند در زمان مقتضی با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود:‌ با توجه به حجم بارش‌ها، پیش‌بینی تولید گندم برای سال زراعی جاری در کردستان مناسب و قابل‌توجه است.

وی اذعان داشت: با وجود بارندگی‌ها تا این لحظه در بحث باغات  مشکل خاصی نداریم و در زمینه کشت گندم هم وضعیت قابل قبول و مناسب است.

جعفری خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمام مشکلات، اقدامات لازم در زمینه تامین کود مورد نیاز کشاورزی استان انجام شده و مشکل خاصی نداریم.

وی اضافه کرد: میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری،بی‌سابقه‌ است  و تاکنون میانگین بارندگی در استان بیش از 600 میلی‌متر اعلام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود:‌ میزان بارندگی در برخی شهرستان‌ها مانند مریوان یک‌ میلیون و 400 میلی‌متر بوده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*