رییس سازمان جهاد کشاورزی:مزارع گندم ایلام پربار تر از سال های قبل هستند

رییس سازمان جهاد کشاورزی:

مزارع گندم ایلام پربار تر از سال های قبل هستند

ایلام- ایرنا – رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام پیش بینی کرد: امسال 280 هزار تن گندم از مزارع این استان برداشت شود که 100 هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

تراب میری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته 180 هزار تن گندم در ایلام برداشت شد که خوشبختانه به دلیل بارش های سال جاری این میزان افزایش قابل توجهی داشته است.
وی ادامه داد: اکنون 86 هزار هکتار مزرعه دیم و 55 هزار هکتار از اراضی استان امسال به زیر کشت رفته است که پیش بینی می شود برداشت ها قابل توجه باشد.
وی افزود: بر اساس اعلام وزارت نرخ خرید گندم تضمینی امسال هر کیلو گرم 18 هزار و 250 ریال اعلام شده که برای گندم دوروم این مبلغ 500 ریال گرانتر است.
وی همچنین میزان عملکرد کلزا در ایلام را د هزار و 700 کیلوگرم در هر هکتار اعلام کرد و گفت: امیدواریم میزان برداشت کلزا نیز امسال قابل توجه باشد.
وی از آمادگی مراکز خرید گندم در استان خبر داد و گفت: همه اقدامات لازم برای برداشت، حمل و انبار در سیلوهای گندم فراهم شده که امیدواریم بدون کمترین مشکلی کار خرید و ذخیره سازی گندم انجام گیرد.
وی از ممانعت از خروج هر گونه محوله گندم تا اتمام فصل برداشت خبر داد و گفت: با همکاری نیروی انتظامی اجازه نخواهیم داد که تا پایان فصل برداشت گندم از استان خارج شود.
وی تاکید کرد: 30 مرکز خرید گندم و 9 مرکز خرید کلزا برای خرید تضمینی کشاورزان در استان آماده است و همچنان بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت بهای گندم معرفی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که امسال سال بسیار خوبی از نظر برداشت گندم برای کشاورزان ایلامی باشد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*