ذخیره‌سازی کالا‌های استراتژیک در استان کرمانشاه

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور گفت: مشکلی از نظر تأمین کالا‌های استراتژیک از جمله گندم، آرد و برنج در استان کرمانشاه وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماشاالله ارویسی با بیان اینکه در بخش تنظیم بازار شرکت غله متولی تأمین کالا‌های اساسی است اظهار داشت: براساس سهمیه‌های در نظر گرفته شده ذخیره‌سازی لازم انجام شده و از نظر ذخیره‌سازی کالا‌های استراتژیک از جمله گندم، آرد و برنج هیچگونه مشکلی در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امسال ۶۴۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی خریداری شد بیان کرد: استان کرمانشاه طی دو سال پیاپی و به دنبال تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه کاشت دانه‌های روغنی کلزا تلاش کرده است.

ارویسی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۴۰ تن آفتابگردان از کشاورزان خریداری شد اظهار کرد: کاشت کلزا در سال‌های گذشته محدود بود، اما سال گذشته با افزایش ۱۰۰ درصدی تولید کلزا به مرز ۲۰ هزار تن دست یافتیم.

ارویسی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به دلیل رتبه پنجم تولید گندم در کشور تأمین‌کننده گندم ۱۴ استان است افزود: مصرف سالانه گندم در استان ۲۷۵ هزار تن است و با توجه به اینکه ۶۴۰ هزار تن گندم تضمینی خریداری می‌شود مازاد نیاز استان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*