سیلو ذخیره گندم شهرستان شازند بهره برداری شد

سیلو ذخیره گندم شهرستان شازند بهره برداری شد

اراک – ایرنا – سیلو ذخیره گندم شهرستان شازند روز یکشنبه همزمان با سومین روز از دهه فجر با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، ظرفیت ذخیره گندم این سیلو 10 هزار تن است و برای بهره برداری از آن 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
راه اندازی این سیلو توانی را ایجاد کرده که محصول گندم 60 روستا و چهار هزار کشاورز شهرستان شازند در شرایط مناسب مدیریت و ذخیره سازی شود.
آغاز به کار این سیلو 9 فرصت شغلی جدید در شازند فراهم کرده است.
عملیات اجرایی ایجاد استخر پرورش ماهی شازند با برآورد سرمایه 50 میلیارد ریال نیز روز یکشنبه با حضور استاندار مرکزی آغاز شد.
با راه اندازی این طرح آبزی پروری سالانه ظرفیت پرورش یک میلیون بچه ماهی وتولید 200 تن گوشت ماهی فراهم می شود و این طرح 22 فرصت شغلی ایجاد می کند.
بهره برداری از معدن سرب و روی موچان شازند و واحد تولیدی شیمیایی دی متیل کربنات هیدروکسید آمونیوم نیز از دیگر طرح هایی بود که در سفر استاندار مرکزی به شازند در سومین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید.
آغاز به کار بازارچه صنایع دستی و بهره برداری از طرح های عمرانی شهرداری شازند از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی در سفر به شهرستان شازند است.
استاندار مرکزی و مسئولان در بدو ورود به شازند به مقام شامخ شهیدان با نثار گل و قرائت فاتحه ادای احترام کردند.
شهرستان شازند دارای 6 شهر به نام های شازند، مهاجران، آستانه، توره، هندودر، شهباز و دارای چهار بخش مرکزی، زالیان، سربند و قره کهریز با 9 دهستان و 214 روستای دارای سکنه است.
شهرستان شازند در 33 کیلومتری غرب اراک واقع شده و شهرهای آن شامل شازند، مهاجران، آستانه، توره، هندودر، شهباز شهرهای تابعه آن است.
شازند دارای چهار بخش مرکزی، زالیان، سربند و قره کهریز با 9 دهستان و 214 روستای دارای سکنه است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*