فرماندار کوثر: شیوع آفت سیاهک گندم به صفر ‌می‌رسد

فرماندار کوثر:
شیوع آفت سیاهک گندم به صفر ‌می‌رسد
فرماندار کوثر گفت: با استفاده از بوجاری مدرن و افزودن قارچ‌کش به گندم‌های بذری بوجاری شده، شیوع آفت قارچی سیاهک گندم در شهرستان کوثر به صفر ‌می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وحید کنعانی عصر امروز در بازدید از مرکز جهاد کشاورزی روستای قره قشلاق کوثر و تنها دستگاه بوجاری مدرن این مرکز اظهار کرد: این دستگاه با جداسازی گندم، دانه‌های مرغوب و قابل کشت را جدا کرده و با افزودن قارچ‌کش  آن را آماده کشت و زرع می‌کند.

وی افزود: نیاز شهرستان کوثر و حتی شهرستان‌های اطراف ازجمله خلخال و نیر نیز به لحاظ افزایش بهره‌وری و بازدهی برای کشاورزان در این مرکز رفع می‌شود.

فرماندار کوثر با بیان این که 2هزار و 500 تُن گندم مورد نیاز کشاورزان کوثر برای کشت پاییزه است تصریح کرد: یک هزار و 300 تُن بذر مرغوب مورد نیاز برای کشت در خود شهرستان و 250 تُن بقیه نیز توسط دستگاه بوجاری سیار تأمین می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سرعت تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان برای کشت بیان کرد: در صورت ورود سرمایه‌گذاران در این بخش، آمادگی حمایت برای توسعه کشت این محصول استراتژیک را در شهرستان کوثر داریم.

کنعانی اذعان داشت: با استفاده از این دستگاه و افزودن قارچ‌کش به گندم‌های بذری بوجاری شده، تلاش بر این است که شیوع آفت قارچی سیاهک گندم در سطح شهرستان به صفر برسد.

فرماندار کوثر گفت: زمان کشت گندم پاییزه در کوثر ماه اول فصل پاییز و تولید متوسط سالانه گندم در این شهرستان 30 هزار تُن است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*