کشت 5 هزار هکتار کلزا در رامیان پیش‌بینی می‌شود/ پیش‌بینی 12 هزار هکتار کشت گندم در رامیان

در سال جاری
کشت 5 هزار هکتار کلزا در رامیان پیش‌بینی می‌شود/ پیش‌بینی 12 هزار هکتار کشت گندم در رامیان
مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال جاری حدود 5 هزار هکتار کشت کلزا در سطح اراضی شهرستان رامیان داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین گلچین پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم که قریب به 5 هزار هکتار کلزا در سطح اراضی شهرستان رامیان کشت شود و کشاورزان اکنون مقدمات کار را در این زمینه آغاز کردند.

وی تصریح کرد: در سال جاری انتظار داریم که قریب به 12 هزار هکتار گندم در سطح اراضی شهرستان رامیان کشت شود و کشاورزان از چند روز آینده کشت کلزا را آغاز خواهند کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان ابراز کرد: به همت کشاورزان شهرستان رامیان در سال گذشته توانستیم بیش از 60 هزار تن گندم و همچنین 8 هزار تن تولید دانه روغنی کلزا را در سطح این شهرستان داشته باشیم.

گلچین اذعان کرد: کشاورزان باید از بذور اصلاح‌شده در اراضی خودشان استفاده کنند و خوشبختانه اکنون به اندازه کافی بذور اصلاح‌شده گندم و کلزا در سطح شهرستان تدارک دیده شده است و از کشاورزان انتظار داریم حتما از این بذور اصلاح‌شده استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان هرچه زودتر کودهای پایه فسفاته و پتاسه را تهیه کنند زیرا این کودها باید قبل از کشت استفاده شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان با تاکید بر اینکه کشاورزان تناوب زراعی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: در مزارعی که در سال گذشته کلزا کشت شده بود در سال جاری نباید مجددا کلزا کشت شود می‌توانند گندم یا صیفی‌جات را در اراضی خود بکارند تا افزایش عملکرد را داشته باشند.

گلچین بیان کرد: از آتش زدن بقایای گیاهی جدا پرهیز کنند اکنون در هیچ جای دنیا به غیر از ایران مشاهده نمی‌کنیم که کشاورزی بقایای گیاهی خود را به آتش بکشد حتی یک گرم از بقایای گیاهی نباید توسط آتش از بین برود زیرا باعث فقر زمین کشاورزی خواهد شد و کشاورز باید برای سال آینده کود بیشتری به زمین دهد تا جبران این آتش‌سوزی شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*