پیش‌بینی کاشت گندم در 78 هزار هتکار از زمین‌های کشاورزی دیم کهگیلویه و بویراحمد

با اولین بارش‌ها در سال زارعی جدید صورت می‌گیرد
پیش‌بینی کاشت گندم در 78 هزار هتکار از زمین‌های کشاورزی دیم کهگیلویه و بویراحمد
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت : با اولین بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود 78 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گندم برود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، الیاس تاج‌الدینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گندم مورد نیاز در استان اظهار کرد: حدود 85 هزار تن گندم مصرفی برای جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد نیاز است.

وی از تولید سالانه 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با اولین بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود 78 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گندم برود.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به خشکسالی‌های اخیر و تأثیر آن بر روی تولید محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق گرمسیری استان به دلیل خشکسالی کاهش تولید را داشتیم.

وی با بیان این که کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی مورد حمایت قرار می‌گیرند ، افزود: خوشبختانه مشکلی به لحاظ عرضه کود و بذر یارانه‌ای در استان نداریم.

این مسؤول با بیان این‌که 32 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مجهز به سیستم‌های آبیاری نوین است، گفت: در 24 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد کشت پاییزه گندم شروع شده است.

انتهای پیام/

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*