بذر گندم مقاوم به شوری خاک در قزوین تولید شد

بذر گندم مقاوم به شوری خاک در قزوین تولید شد

قزوین – ایرنا – محقق غلات مرکز تحقیقات کشاورزی،آموزش و منابع طبیعی قزوین گفت: امسال بذر گندم مقاوم به شوری خاک در این مرکز تهیه، تولید و در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

سید کریم حسینی بای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تهیه این بذر، 800 تن از آن برای استفاده در اراضی کم آب و دارای خاک شور تولید شد.
محقق غلات مرکز تحقیقات کشاورزی،آموزش و منابع طبیعی قزوین اضافه کرد: این نوع بذر که به رقم سیروان نام گذاری شده است، مناسب استفاده در اراضی شهرستان بویین زهرا بوده که با مشکل کم آبی و در بعضی قسمت ها با شوری خاک روبروست.
حسینی بای با اشاره به اینکه بخش مهمی از فعالیت های پژوهشی مرکز تحقیقات،آموزش و منابع طبیعی کشاورزی قزوین به اصلاح بذر بازمی گردد، اظهار داشت: محققان این مرکز می کوشند تا هر ساله ارقام جدیدی از بذرها را تولید کنند که در برابر بیماری ها، خشکی و سرما مقاوم تر بوده و از عملکرد بالا و مناسبی نیز برخوردار باشد.
وی اظهار داشت: در سال های اخیر سه رقم بذر مقاوم شده به سرما و خشکی به نام های زارع، میهن و اروم توسط مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی کشاورزی قزوین تولید و در اختیار گندم کاران قرار گرفته است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*