افزایش 50 درصدی خرید گندم در کردستان

افزایش 50 درصدی خرید گندم در کردستان

مدیر کل تعاون روستایی استان کردستان گفت: در سال زراعی جاری خرید گندم در مراکز خرید نسبت به مشابه سال قبل 50 درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، پیمان اسکندری گفت: ۶۶ مرکز تعاونی روستایی در سطح استان مشغول خرید گندم کشاورزان کردستانی هستند.افزایش 50 درصدی خرید گندم
اسکندری در بازدید از مراکز خرید گندم شهرستان سقز افزود: در شهرستان سقز هم ۹ مرکز خرید مشغول تحویل گندم کشاورزان هستند.
وی گفت: تاکنون بیش از ۲۶ هزار تُن گندم در شهرستان سقز توسط مراکز خرید گندم خریداری شده است که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان زمان خرید به ۷۰ هزار تُن برسد.
اسکندری گفت: برداشت گندم در استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش مناسبی داشته است و پیش بینی می‌شود امسال ۶۵۰ هزار تن فقط توسط مراکز خرید گندم تعاون روستایی از کشاورزان تحویل گرفته شود.
اسکندری گفت: با توجه به افزایش تولید گندم در استان کردستان از لحاظ ذخیره سازی مشکلاتی داریم که در تلاش هستیم این مشکل با انتقال گندم‌های خریداری شده به سیلو‌های مرکزی، رفع شود.
سرپرست فرمانداری سقز هم با اظهار خوشحالی از افزایش برداشت گندم توسط کشاورزان گفت: تاکنون بیش از ۴۵ هزار تن گندم در شهرستان خریداری و تحویل گرفته شده است.
کامیل کریمیان گفت: ۹ مرکز شبکه تعاون روستایی و ۲ مرکز دولتی مشغول تحویل گندم کشاورزان هستند که تاکنون بیش از ۴۵ هزار تن گندم تحویل گرفته شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۵ هزار تُن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید گندم شد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن گندم تحویل شود.
کریمیان بابیان اینکه یکی از مشکلات مراکز خرید تعاون روستایی کمبود جا برای تخلیه کردن گندم است افزود: در روز‌های جاری گندم تحویل گرفته شده به مراکز سطح استان بارگیری می‌شود.
وی از کشاورزان خواست در هنگام تحویل گندم به مراکز خرید با مسئولان این مراکز همکاری تا مشکلات به حداقل برسد و در کار خرید خللی پیش نیاید.
وی در پایان با اشاره به اینکه در سنوات گذشته پول گندم خریداری شده در حدود ۴ ماه به کشاورزان پرداخت می‌شد گفت: خوشبختانه امروز پول خرید در کوتاهترین زمان ممکن توسط بانک‌های عامل به کشاورزان پرداخت می‌شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*