در گفتگو با مهر اعلام شد: خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان البرزی/برداشت ۹۵ درصدی مزارع جو

خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان البرزی/برداشت ۹۵ درصدی مزارع جو

کرج – مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: تاکنون ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان البرزی خریداری‌شده است.

علی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت کاشت و برداشت غلات در سال زراعی جاری در استان البرز، اظهار کرد: در ۱۶ هزار هکتار از اراضی این استان غلات و هزار هکتار نیز کلزا کشت‌شده است و تاکنون از حدود ۹۵ درصد مزارع جو، ۷۰ درصد مزارع گندم و ۷۰ درصد مزارع کلزا برداشت‌شده است.

وی در ادامه افزود: پنج مرکز برای محصول گندم، یک مرکز برای کلزا و دو مرکز برای جو با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز جهت خرید محصولات برداشت‌شده در نظر گرفته‌شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تأکید کرد: تاکنون ۲۸ هزار تن گندم، ۴۸۵ تن جو و ۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان توسط مراکز خرید خریداری‌شده است.

حیدری با اشاره به بارش سنگین برف در بهار سال جاری و تحت تأثیر قرار گرفتند مزارع استان، گفت: سازمان جهاد کشاورزی البرز با همکاری کشاورزان برای کاهش خسارت محصولات، اقداماتی از قبیل تغذیه و آبیاری مناسب و کنترل آفات و بیماری‌ها انجام دادند که تا حدودی موجب جبران نقایص شد.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز این سازمان تلاش می‌کند که عملکرد بهتری در حوزه زراعت نسبت به سال گذشته داشته باشد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*