خمین با کمبود انبار ذخیره گندم مواجه است

خمین با کمبود انبار ذخیره گندم مواجه است

خمین – ایرنا – رئیس تعاون روستایی خمین گفت: این شهرستان برای ذخیره گندم خریداری شده مازاد بر نیاز کشاورزان با کمبود فضاهای ذخیره سازی و انبار مواجه است.

علی عبدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پراکنش انبارهای ذخیره در خمین متناسب با میزان تولید نیست و در شهر قورچی باشی و چهارچشمه ضعف در نظام ذخیره سازی گندم جدی تر است.
رئیس تعاون روستایی خمین توضیح داد: ظرفیت انبار گندم منطقه چهارچشمه 500 تن و شهر قورچی باشی 250 تن است درحالیکه هر کدام از این مناطق با توجه به حجم برداشت گندم به یک انبار با ظرفیت پنج هزار تن نیاز دارد.
عبدی تاکید کرد: نگهداری گندم در فضاهای روباز مشکلاتی دارد و به همین دلیل گندم خریداری شده باید همزمان با تحویل از کشاورز برای ذخیره سازی در فاصله طولانی حمل شود.
وی بیان کرد: 80 تن دانه روغنی کلزا امسال از کشاورزان خمین خریداری شده و پیش بینی می شود که این میزان به 120 تن افزایش یابد.
رئیس تعاون روستایی خمین افزود: خرید گندم از هفته گذشته در سطح سه مرکز خمین آغاز شده و پیش بینی می شود 20 هزار تن محصول مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شود.
عبدی گفت: هر کیلوگرم کلزا در خمین به قیمت 28 هزار و 600 ریال از کشاورزان خریداری و ذخیره شده تا با هماهنگی مرکز استان به کارخانه های روغن کشی ارسال شود.
وی اظهار داشت: تاکنون مطالبات کشاورزان کلزا و گندم کار پرداخت نشده است.
رئیس تعاون روستایی خمین بیان کرد: کشاورزان این شهرستان از خرید توافقی جو استقبال نکردند چرا که قیمت جو در بازار آزاد بیشتر از قیمت توافقی بود.
سطح زیر کشت گندم دیم 12در خمین هزار هکتار و گندم آبی 6 هزار هکتار است و پیش بینی شده از این سطح 25 هزار تن محصول برداشت شود.
خمین دارای 14 هزار بهره بردار کشاورزی است و مهمترین محصولات تولیدی آن گندم، جو، لوبیا، پیاز و سیب زمینی است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*