آغاز خرید تضمینی گندم در کردستان

آغاز خرید تضمینی گندم در کردستان

خرید تضمینی گندم در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، مدیر نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: اولین مرحله خرید تضمینی گندم در کردستان از نیمه اول تیر آغاز شده است.آغاز خرید تضمینی گندم در کردستان
جمال صالحی افزود: در مرحله اول ۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش بیش از ۶۸ میلیارد ریال از کشاورزان کردستانی خریداری شد.
صالحی با اشاره به اینکه اولین پرداختی در مرحله اول خرید تضمینی گندم هفدهم تیرماه بوده است، گفت: در این مرحله بیش از ۴۰ میلیارد ریال یعنی ۵۰ درصد مبلغ خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.
صالحی افزود: بیشترین میزان خرید گندم مربوط به شهرستان‌های سقز، کامیاران و بیجار و کمترین میزان خرید مربوط به سروآباد و مریوان بوده است.
وی قیمت خرید هر کیلو گندم را یک هزار و ۳۳۰ تومان اعلام کرد.
صالحی، تعداد مراکز خرید گندم را ۸۶ مرکز شاما ۶۶ مرکز مربوطی به شبکه‌های تعاون روستایی و ۲۰ مرکز شامل کارخانجات آرد سازی و سیلو‌های بخش خصوصی و دولتی اعلام کرد و گفت: کشاورزانی که در سامانه خرید تضمینی ثبت نام کرده باشند، می‌توانند محصولات مازاد بر نیاز خود را به ۸۶ مرکز خرید که در سطح استان پیش بینی شده است، عرضه کنند.
وی گفت: در سال جاری سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید تضمیمی محصولات انتخاب شده که ۶۶ مرکز خرید توسط این سازمان و ۲۰ مرکز نیز از سوی بخش خصوصی راه اندازی شده است.
وی همچنین گفت: تا کنون هفتصدو ۶۰ هزار تن کلزا به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.
صالحی قیمت هر کیلو کلزا را ۲ هزارو ۸66 ریال اعلام کرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*