صادرات گندم در راه است

صادرات گندم در راه است/ سیلوهای گندم مازاد بر ذخیره تولید است مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه ، 12 شهریور 1395 ، 23:52
صادرات گندم در راه است/ سیلوهای گندم مازاد بر ذخیره تولید است
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی گفت:با توجه به ذخیره 14 میلیون تنی گندم باید گفت که حدود 3 میلیون و 700 هزارتن مازاد بر ذخیره سیلو نگه داری موجود است.
صادرات گندم در راه است/ سیلوهای گندم مازاد بر ذخیره تولید است
علی قنبری مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت سیلوهای ذخیره سازی گندم اظهار داشت: تا کنون 11 میلیون و 250 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 14 هزار و 400 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است.
وی در خصوص وضعیت مطالبات گندمکاران گفت: تا به امروز حدود 7 هزار و 200 میلیارد تومان معادل 50 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی تا پایان فصل برداشت به مرور پرداخت خواهد شد.
قنبری ادامه داد: با توجه به خرید 8 میلیون و 80 هزارتن گندم در سال گذشته می توان گفت که امسال میزان خرید در مقایسه با سال گذشته از رشد 40 درصدی برخوردار است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص میزان خرید ازاستان های اصلی تولید گندم بیان کرد: استان خوزستان با یک میلیون و 400 هزارتن ، گلستان یک میلیون و 360 هزارتن، کردستان با 841 هزارتن ، کرمانشاه 737 هزارتن بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص داده اند.
مدیر عامل بازرگانی در خصوص وضعیت سیلوهای گندم اظهار کرد: مراکز ذخیره ، مکانیزه و نیمه مکانیزه بلند مدت و کوتاه مدت، دولتی به ترتیب 3 هزار و 700 و 2 هزار و 500 تن است. همچنین مراکز بلند مدت و مکانیزه بخش خصوصی ظرفیت 9 میلیون تنی و مراکز نیمه مکانیزه و کوتاه مدت این بخش ظرفیت 3 هزارو 500 تنی برای ذخیره سازی گندم دارا است.
به گفته وی جمع کل ظرفیت ها 17 هزار و 700 تن که با توجه به ذخیره 14 میلیون تنی گندم و ظرفیت ذخیره سیلوهای خالی باقی مانده نگرانی از جهت مکان ذخیره سازی گندمها وجود ندارد.
قنبری در خصوص صادرات گندم تصریح کرد: با توجه به افزایش ظرفیت تولید گندم در سال جاری قابلیت صادرات 2 میلیون تن گندم به کشورهای منطقه وجود دارد که در صورت اجازه دولت این امر عملیاتی خواهد شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*