پیشنهاد 1400 تومانی برای قیمت خرید تضمینی گندم

عیار آنلاین – ۱۹:۱۹ یکشنبه ۰۴ مهر ۹۵
لینک اصلی خبر

به گزارش عیارآنلاین ، در حالی که بر اساس قانون قیمت تضمینی محصولات کشاورزی قبل از شروع سال زراعی جدید باید اعلام شود، به موقع اعلام نشدن قیمت خرید گندم، علاوه بر به هم ریختن برنامه کشت و متضرر شدن کشاورزان، پایداری تولید به اندازه این محصول را -که در حال حاضر جوابگوی نیاز کشور است- به خطر می اندازد.

در همین رابطه، علی خان محمدی، دبیر اجرایی بنیاد توانمندسازی گندم ایران در گفتگو با عیار آنلاین، ضمن اعلام این خبر که تاکنون قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت اعلام نشده است، اظهار داشت: این در حالی است که می بایست این قیمت تا پایان شهریورماه اعلام می شد؛ عدم اعلام به موقع آن می تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ آنچه که در ابتدای امر به ذهن متبادر می شود ناتوانی دولت در پرداخت طلب گندم کاران در رابطه با گندم های تولیدی فصل زراعی پیش است. همچنین به نظر می رسد که دولت قصد افزایش قیمت خرید تضمینی را نداشته باشد، چرا که ممکن است با اعتراض جامعه مصرف کننده مواجه شود.

خان محمدی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی مدتی است که اعلام کرده قیمت خرید تضمینی باید هرچه سریع تر اعلام شود، البته این وزارتخانه قیمت پیشنهادی اعلام نکرده است؛ به همین سبب ما همراه تشکل ها پیشنهاد دادیم یا قیمت طبق نرخ تورم حال حاضر محاسبه گردد و یا 1400 تومان برای آن در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی گندم، عنوان کرد: اعلام به موقع قیمت ها باعث ثبات در تولید و بازار می شود و سرمایه گذار با فراغ بال به سرمایه گذاری می پردازد.

همچنین خان محمدی در رابطه با واردات گندم گفت: واردات این محصول با وجود خودکفایی و همچنین صحبت های سخنگوی دولت مبنی بر اینکه واردات گندم از تولید کشاورزان داخلی ارزان تر تمام می شود ، موجب دلسردی کشاورزان شده و به عدم ثبات در تولید می انجامد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*