مدیرکل شرکت غله خراسان جنوبی اعلام کرد: تجهیز ۲۲ مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

مدیرکل شرکت غله خراسان جنوبی اعلام کرد:
تجهیز ۲۲ مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
خبرگزاری شبستان: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از تجهیز ۲۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر انبارهای ذخیرسازی گندم در استان کفایت می کند و نیاز به احداث انبارهای جدید وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، مجید اسداللهی امروز (31 اردیبهشت) در کمیته هماهنگی خرید گندم استان، اظهار کرد: سال گذشته 21 هزار و 300 تن گندم در سطح استان که نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه حدود یک پنجم گندم مصرفی استان را تولید می کنیم، گفت: مازاد نیاز گندم خراسان جنوبی از استان‌های فارس، گلستان، خوزستان و خراسان شمالی تامین می شود.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: امسال با تجهیز 22 مرکز خرید گندم وارد فصل خرید شدیم اما هنوز در بحث شبکه اینترنت و حمل و نقل در این حوزه مشکل وجود دارد.

اسداللهی خاطر نشان کرد: در مجموع با ظرفیتی که امسال پیش بینی شده به دنبال خرید گندم بیشتر و با کیفیت‌تری از کشاورزان استان هستیم.

به گفته وی سمت و سوی قیمت خرید تضمینی گندم به سمت کیفیت بیشتر این محصول است، ادامه داد: سال گذشته قیمت خرید تضمینی گندم 1300 تومان بود که به کشاورزان 1304 تومان پرداخت کردیم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی بیان کرد: در بشرویه، طبس و نهبندان بین مزرعه تا مراکز تحویل گندم 90 کیلومتر فاصله است که این مشکل اعتراض کشاورزان را به دنبال دارد.

اسداللهی افزود: در حال حاضر انبارهای ذخیرسازی گندم در استان کفایت می کند و همچنین کارخانه‌های تولید آرد استان بیش از نیاز است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*