معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان: 95 درصد از وجوه گندم‎کاران گلستانی پرداخت شد

 

خبرگزاری فارس: 95 درصد از وجوه گندم‎کاران گلستانی پرداخت شد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: 95 درصد از وجوه گندم‎کاران گلستانی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین کاویانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 95 درصد از وجوه گندم‎کاران گلستانی پرداخت شده است و پنج درصد باقی‌مانده آن طی چند روز آینده وجه خود را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از کشاورزان در سطح کشور وجه‎ خود را دریافت نکرده‎اند، تصریح کرد: خوشبختانه استان گلستان تاکنون 95 درصد از وجوه گندم‎کاران خود را دریافت کردند.

تولید بیش از یک میلیون تن گندم در گلستان

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان داشت: استان گلستان به عنوان یکی از استان‎هایی است که در تولید برخی از محصولات از جمله تولید گندم از امتیاز ویژه‎ای در کشوربرخوردار است.

کاویانی با بیان اینکه امسال تولید گندم خوبی را در سطح گلستان داشتیم، ابراز کرد: خوشبختانه امسال یک میلیون و 510 هزار تن تولید گندم را در سطح استان گلستان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت وجه گندم‎کاران تلاش بسیاری صورت گرفت، اذعان کرد: استان گلستان تاکنون نسبت به میانگین پرداخت وجه گندم‎کاران در سطح کشور، در ردیف نخست قرار دارد.

استان گلستان در تولید برنج در ردیف چهارم و پنجم در سطح کشور قرار دارد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، خاطرنشان کرد: برنج جزو محصولاتی است که در استان گلستان، خرید تضمینی برای آن پیش‎بینی نشده است لذا عمدتا به صورت خرید توافقی انجام می‎شود.

کاویانی با اشاره به اینکه استان مازندران بیشترین میزان تولید برنج در کشور را به خود اختصاص داده است، اذعان کرد: استان گلستان در تولید برنج در ردیف چهارم و پنجم در سطح کشور قرار دارد و استان مازندران بیش از 2 و نیم تن برنج هرساله تولید می‎کند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*