وزارت بازرگانی گندم وارد و وزارت کشاورزی صادر می‌کند!

به گزارش تابناک یزد، روزنامه جوان در گزارشی با عنوان « وزارت بازرگانی گندم وارد و وزارت کشاورزی صادر می کند! » نوشت: «به گفته مجري طرح گندم درسال جاري حدود ۱۱ ميليون و ۴۳۸ هزار تن گندم از كشاورزان خريداري شده است و حدود ۹ ميلیون و ۳۰۰ هزار تن مصرف گندم در خبازي‌ها و ذخاير استراتژيك كشور مي‌باشد كه با محاسبه اين ارقام و توليد ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتن گندم دروم فقط در استان خوزستان، پيش‌بيني مي‌شود كه توليد داخل مي‌تواند نياز صنوف صنعتي را نيز تأمين كند و ديگر نيازي به واردات نيست.
اسفندياري‌پور در گفت‌و‌گو‌ي اختصاصي با «جوان» در پاسخ به اينكه آيا صادرات گندم در نخستين سال رشد توليد منطقي است يا خير مي‌گويد: رشد توليد با هدف صادرات در وزارت جهاد كشاورزي در دستور كار ما نيست چراكه كشاورزي به شدت تحت‌الشعاع مسائل جوي است و طبق برنامه پيش‌بيني شده تا سال ۱۴۰۴ توليد در مرز ۱۴ ميلیون و ۸۰۰ هزار تن باقي خواهد ماند و تلاش مي‌كنيم با اصلاح بذرها با كاهش مصرف آب، بهبود كيفيت بذرها، توليد را به ثبات برسانيم… .
نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان با ‌هاشمی / مدیران نجومی مشغول کارند/ وزارت بازرگانی گندم وارد و وزارت کشاورزی صادر می کند!

اين در حالي است كه بازرگاني دولتي و وزير جهاد كشاورزي در چند روز اخير مدام از صادرات گندم مازاد به كشورهاي همسايه خبر مي‌دهند و رشد توليد گندم در سال ۹۵ را آغاز صادرات اين محصول استراتژيك و آب‌بر عنوان مي‌كنند.

به گفته يك منبع آگاه دپوی‌گندم‌هاي وارداتي در گمركات جنوب از يك سو و فشار مافياي واردات بر اين وزارتخانه و ستاد تنظيم بازار از سوي ديگر اين شائبه را به وجود آورده كه دولتي‌ها با ژست خودكفايي و طرح صادرات گندم مازاد به دنبال راه جديدي براي صادرات مجدد گندم‌هاي وارداتي و سود بيشتر از اين راه هستند. با اين اقدام هم رشد ۳ ميليون تني گندم در سال ۹۵ در سال آغاز انتخابات رياست جمهوري بزرگنمايي مي‌شود و هم اينكه مافياي واردات به سود خود رسيده و منتفع خواهند شد».

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*