رئیس جهاد کشاورزی گلستان: ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه برای خرید گندم در استان گلستان پرداخت شد

رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

۵۰۰ میلیارد تومان یارانه برای خرید گندم در استان گلستان پرداخت شد

برداشت گندم از مزارع شهرستان اهر‎

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه برای خرید گندم در استان گلستان و ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه در بخش آب، دولت یارانه به کشاورزی استان گلستان اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مختار مهاجر پیش از ظهر امروز درباره کشت و تولید محصولات کشاورزی در استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تولید محصولات کشاورزی رتبه های خوب و برتر در کشور را داریم که در تولید دانه‌های روغنی رتبه نخست و در تولید گندم رتبه دوم را کسب کرد.

وی افزود: در تولید پنبه و برنج رتبه سوم و در بیشتر محصولات رتبه‌های بالا را داریم که این از همت کشاورزان در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان در سال زراعی 95، 4 میلیون و 800 هزار تن تولید محصولات کشاورزی با ارزش 6 هزار  و 800 میلیارد تومان تولید داشته است.

‌مهاجر گفت: در بحث امنیت غذایی در اقتصاد مقاومتی برش‌هایی را برای استان در نظر گرفتتد که در کشت گندم در سطح 356 هزار هکتار با تولید یک میلیون و 300 هزارتن برای سال زراعی جدید در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: در استان گلستان 43 هزار تن تولید بذر داشتیم که در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در کشت کلزا نیز کشت 70 هزار هکتار دیده شده که تاکنون 83 هزار هکتار قرارداد کلزا با کشاورزان منعقد و 43 هزار هکتار کشت تاکنون انجام شده است.

مهاجر افزود: در تناوب کشت محصولاتی مانند باقلا و لوبیای سبز و غیره کشت می‌شود که این مهم برای ادامه کشت‌های بعدی لازم است.

وی اظهار داشت: 500 میلیارد تومان یارانه برای خرید گندم در استان گلستان و 100 میلیارد تومان یارانه در بخش آب، دولت یارانه به کشاورزی استان گلستان اختصاص داده که با حمایت‌های بیشتر و سرمایه گذاری، در آینده به کشاورزانی مدرن دست خواهیم یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه 16 هزار حلقه چاه آب در استان وجود دارد، گفت: امسال در 100 روز اخیر 106 کیلومتر آبیاری با لوله آب در استان گلستان انجام شد که برای صرفه‌جویی و بهر‌وری آب خیلی مفید است.

مهاجر اظهار کرد: همچنین 150 کیلومتر لایروبی کانال‌های انتقال آب در 100 روز اخیر در استان گلستان برای بهره‌وری آب انجام شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*