سرانه‌ مصرف نان در ایلام استاندارد شد

Set of traditional bread, wheat and cereal.Collage

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام اعلام کرد : برای اولین بار در تاریخ استان ایلام سرانه مصرف نان را به زیر 10 کیلوگرم و نزدیک به میانگین استاندارد کشوری رسیده است.

سرانه‌ی مصرف نان در ایلام استاندارد شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ کامران سلیمان‌پور با اشاره به خرید بیش از 8 میلیون تن گندم از کشاورزان سطح کشور، گفت : 11 هزار و 500 میلیارد تومان ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده بوده است که تا امروز 8 هزار و 500 میلیارد تومان آن یعنی معادل 74 درصد آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه امسال فرآیند خرید گندم در استان ایلام آغاز شده است، افزود: امسال 225 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد که ایلام از برنامه مصوب وزارت جهادکشاورزی برای خرید این محصول، پیشی گرفت.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام با اشاره به اینکه بهای کل گندم خریداری شده در استان ایلام 295 میلیارد تومان بوده که تا امروز 265 میلیارد تومان آن پرداخت شده است، اضافه کرد: 30 میلیارد تومان از کل بهای پرداختی گندم خریداری شده از کشاورزان استان باقی مانده که عمدتا مربوط به شهرستان‌های شمالی است.

سلیمان‌پور با بیان اینکه تا 28 خرداد ماه سال جاری کشاورزانی که فایل پرداختی آنها به بانک‌های عامل داده شده به صورت صددرصد پرداخت شده‌اند، گفت: شاید بعضا مواردی وجود داشته باشد که بنا به دلایلی فایل پرداختی آنها مشکل داشته که فعلا بهای گندم آنها پرداخت نشده است.

 

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*