معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد: افزودنی غیرمجاز در خمیر نان/ نان باید با آرد سبوس دار تهیه شود

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-12-19 16:38:35Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد:

افزودنی غیرمجاز در خمیر نان/ نان باید با آرد سبوس دار تهیه شود

کرمانشاه- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه به دلیل یکسری عوامل سبب شده تا خمیر نانها به روش افزودنی غیرمجاز تهیه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امید عبدی امروز سه شنبه در کارگروه پایش و ساماندهی گندم- آرد و نان استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل یکسری عوامل سبب شده تا خمیر نانها به روش افزودنی غیرمجاز تهیه می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: کنترل و پایش در تهیه نان مهم است و باید نانها با آرد سبوس دار تهیه شود.

عبدی خاطر نشان کرد: اصلاح فرهنگ استفاده از نان سفید و تشویق مردم به سمت استفاده از نان سبوس دار از روشهای مهم در کنترل و پایش است.

وی آموزش پرسنل، پخت و فرهنگ سازی را برای انجام این کار مهم دانست و افزود: باید روشنگری شود که استفاده از نان سفید بیماری‌هایی از قبیل سرطان، چاقی، دیابت و … را برای افراد به دنبال دارد.

عبدی افزود: ماده بلانکیت در هیچ جای دنیا در مواد غذایی مصرف ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: استفاده از پودر بلانکیت تنها برای قند بوده و البته اخیراً سازمان بهداشت جهانی آن را ممنوع کرده است.

وی بیان کرد: استفاده از جوش شیرین از سال ۸۰ به بعد حذف شده و باید استفاده نشود اما برخی از این مواد هنوز استفاده می کنند. استفاده از بهبود دهنده ها، مخمر خشک و خمیر ترش بهترین راهکار حذف بلانکیت و جوش شیرین و واهش مصرف نمک در خمیر نان است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*