حمل ونقل ارزان محصولات کشاورزی مازندران: حمل ریلی ۹۶ هزار تن گندم از مازندران به ۴ استان کشور

حمل ونقل ارزان محصولات کشاورزی مازندران:

۹۶ هزار تن گندم از آغاز امسال تا کنون از طریق راه آهن شمال به چهار استان کشور ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با اشاره به اینکه یکی از مصادیق اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمل و نقل ریلی است گفت: ۹۶ هزار و ۲۷۸ تن گندم از آغاز امسال تاکنون از طریق حمل ریلی از استان مازندران به استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، هرمزگان و یزد ارسال و تا پایان امسال ۱۱۰ هزار تن دیگر نیز حمل خواهد شد.

وی افزود: کاهش بار ترافیکی جاده‌ها و در نتیجه کاهش تصافات جاده ای، هزینه پایین‌تر جابجایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه‌های سوخت از مهمترین مزایا حمل و نقل ریلی لست.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با بیان اینکه در سال جاری برنامه ریزی شرکت بر افزایش حجم ارسالی گندم از طریق حمل ریلی است، گفت: در خصوص راهکار‌های افزایش ظرفیت بارگیری حمل و نقل ریلی سیلوی شهید میرزاپور نکا بررسی و تصمیم گیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود : ۹۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم تضمینی امسال به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان از گندمکاران مازندران خریداری شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ با بیان اینکه ۹۵ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران مازندرانی پرداخت و بقیه در آینده نزدیک پرداخت می‌شود، افزود: ظرفیت ذخیره سازی گندم در مازندران ۵۶۰ هزار تن بود که با بهره برداری از چهار سیلوی دیگر این ظرفیت به ۶۴۰ هزار تن خواهد رسید.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*