مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: آماده بودن مقدمات لازم برای کشت محصولات پاییزه در گلستان/ کشاورزان گلستانی گندم و کلزا را تک‎رقمی کشت نکنند

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد:
آماده بودن مقدمات لازم برای کشت محصولات پاییزه در گلستان/ کشاورزان گلستانی گندم و کلزا را تک‎رقمی کشت نکنند
مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به ریزش‎های جوی پایدار در استان، مقدمات لازم برای کشت محصولات پاییزه فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا عباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با توجه به پیش‎بینی‎های هواشناسی، بارندگی تا پنج‌شنبه هفته جاری در استان تداوم دارد بنابراین مقدمات لازم برای کشت محصولات پاییزه همچون کلزا، جو و گندم در استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: کشاورزان برنامه‎ریزی‎های لازم برای تهیه بستر کشت در مزارعی که اکنون در آن زراعتی وجود ندارد را انجام دهند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: طبق پیش‎بینی هواشناسی فصلی، در آذرماه سال جاری بارندگی‎های مستمر در استان داریم به دلیل رطوبت بالا ادوات کشاورزی نمی‎توانند در زمین تردد داشته باشند و کشت با تأخیر انجام خواهد شد از این‌رو لازم است کشاورزان از پانزدهم آبان ماه اقدام به کشت گندم و جو کنند.

عباسی با اشاره به کشت چغندر قند در استان گفت: کشت چغندر قند یکی از برنامه‎های جهاد کشاورزی استان محسوب می‎شود چرا که می‎تواند برای تناوب زراعی با غلات و کنترل آفات کمک شایانی داشته باشد.

وی افزود: کشت چغندر قند در آبان ماه انجام می‎شود کشاورزان می‎توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مراکز خدمات، نهاده‎های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان از کشاورزان تقاضا کرد تا گندم و کلزا را تک‎رقمی کشت نکنند چرا که در صورت احتمال وجود آفات متحمل خسارت فراوانی خواهند شد.

عباسی بیان کرد: بذور کلزا در استان مختلف است و کشاورزان با نظر کارشناسان و توجه به آب و خاک منطقه خود بذر کلزا را دریافت کنند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*