گلایه گندم کاران اردبیلی ادامه دارد؛ بدهکاری دولت به گندم کاران اردبیلی/ پرداخت به مهر ماه موکول شد

گلایه گندم کاران اردبیلی ادامه دارد؛

بدهکاری دولت به گندم کاران اردبیلی/ پرداخت به مهر ماه موکول شد

اردبیل – با وجود اینکه بیش از یک ماه از خرید گندم به صورت تضمینی در اردبیل سپری شده، همچنان مطالبات گندم کاران بر خلاف شعار تضمین پرداخت، به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، خرید تضمینی گندم که با هدف حمایت از کشاورز انجام می‌شود، این روزها با بی‌پولی دولت به جای حمایت به دغدغه کشاورزان مبدل گشته است تا جایی که با سپری شدن بیش از یک ماه از اتمام خرید گندم، همچنان مطالبات برخی گندم کاران به قوت خود باقی است و شبکه‌های مجازی مملو از اعتراضات مداوم کشاورزان شده است که به دلیل عدم پرداخت به موقع هزینه خرید، قادر به تصفیه‌حساب بدهی‌های ناشی از هزینه تولید خود نیستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر و با تشریح آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندم کاران اردبیلی تصریح کرد: کل خرید گندم به نرخ تضمینی در استان ۴۵۸ هزار تن است.

علی نوبخت با اذعان به خرید هر کیلو گندم به نرخ تضمینی هزار و ۳۰۰ تومان اضافه کرد: کل خرید انجام شده در سال جاری ۵۹۶ میلیارد تومان است که از این میزان ۳۰۴ میلیارد تومان پرداخت شده و ۲۹۴ میلیارد تومان باقی مانده است.

وی با یادآوری این نکته که پرداخت متمرکز و خارج از اختیار استانی است، اضافه کرد: در سطح استان صرفاً ثبت در سامانه و پیگیری پرداخت‌ها قابل اجرا است که با توجه به تأخیر در پرداخت‌ها، مسئولان استانی روزانه پیگیر پرداخت مطالبات گندم کاران هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تأکید کرد: پرداخت‌ها به شکلی است که تمامی گندم کاران نیمی از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند و پیرو آخرین پیگیری‌ها تا پایان مهرماه سال جاری تمامی مطالبات گندم کاران اردبیلی پرداخت می‌شود.

نوبخت با عذرخواهی از گندم کاران به دلیل تأخیر در پرداخت اضافه کرد: تأخیر در پرداخت مشکل کشوری است و با این وجود مسئولان استان پیگیر مطالبات گندم کاران هستند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*