مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین: 138 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به کشت گندم می‌رود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
138 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به کشت گندم می‌رود
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشت 138 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به محصول گندم پاییزه در سال زراعی جاری خبر داد.

فرزاد خوش‌اخلاق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم در اراضی کشاورزی استان قزوین برای کشت گندم پاییزه انجام شده و از این میزان سطح زیر کشت 45 هزار هکتار به کشت گندم آبی و 93 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص می‌یابد.

وی افزود: ارقام مورد کشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین، پیشتاز، پیشگام، سیوند، اروم، سیروان، پارسی، آذر2، سرداری، اوحدی، بهاران و هما است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم برای توزیع بذر گواهی شده گندم آبی و دیم انجام شده و لازم است زارعان برای أخذ حواله بذر به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه مراجعه کنند.

خوش‌اخلاق یادآور شد: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی وزارت متبوع، قیمت بذر گندم آبی گواهی شده از قرار هر کیلو 17 هزار و 600 ریال و بذر گندم دیم به ازای هر کیلو 16 هزار و 300 ریال تعیین شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان قزوین در اواسط شهریور ماه سال جاری به پایان رسید که در مجموع 223 هزار و 100 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این میزان گندم خریداری شده، 213 هزار و 500 تن گندم آردی و 9 هزار و 600 تن گندم بذری خریداری و توسط شرکت‌های بذر طرف قرارداد تولید و فرآوری شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*