مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور اعلام کرد: کرمانشاه چهارمین خریدار بزرگ گندم کشور

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور اعلام کرد:

کرمانشاه چهارمین خریدار بزرگ گندم کشور

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ از خرید بیش از ۶۴۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کرمانشاهی در سال‌جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مظفر رحیمی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیشتر از ۶۴۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و استان‌کرمانشاه با این میزان خرید، عنوان چهارمین خریدار بزرگ گندم کشور در سال‌جاری را به خود اختصاص داده است.
وی ارزش گندم‌های خریداری شده را حدود ۸۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مقدار گندم توسط ۷۰ مرکز خرید تضمینی درسطح استان خریداری و با احتساب گندمهای ذخیره سازی شده از سنوات قبل، درحال حاضر حدود یک میلیون و دویست هزار تن گندم در ۷ سیلوی دولتی و ۳۸ سیلوی بخش خصوصی استان ذخیره سازی شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور یادآور شد: موجودی حال حاضر بیشتر از نیاز مصرفی ۵ سال مردم استان کرمانشاه است.

رحیمی در ادامه اظهار داشت: با تلاشهای صورت گرفته در سال زراعی ۹۵ – ۹۶ در خصوص مبارزه با آفت سن گندم، شاهد کاهش چشمگیر سن‌زدگی گندم تولیدی استان کرمانشاه بوده ایم و شاخص سن‌زدگی گندم‌ها در استان از ۲ درصد در سال‌های گذشته به هفت دهم درصد رسیده است، که خود تاثیر به‌سزایی در بالارفتن کیفیت آرد و در نهایت نان تولیدی استان دارد.

وی همچنین در خصوص خرید تضمینی دانه روغنی کلزا افزود: امسال به رکورد بی‌سابقه خرید حدود ۹ هزار تن کلزا دست پیدا کردیم، که نسبت به سال گذشته رشدی چهار و نیم برابری داشته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: رشد تولید دانه‌های روغنی در کشور علاوه بر فراهم کردن بستر خودکفایی، به نوعی تأثیر بر افزایش تولید گندم نیز می‌گذارد، چرا که یکی از راهکارهای تداوم خودکفایی در تولید گندم، توسعه کشت دانه روغنی کلزاست، زیرا در غیر این صورت تولید گندم به علت شیوع آفات و بیماری‌ها مورد تهدید جدی قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان اظهار داشت: کل مطالبات کلزاکاران به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۱۶۳ میلیون تومان از طریق بانک عامل پرداخت شده است و همچنین بابت طلب گندمکاران نیز تا کنون مبلغی بالغ بر ۴۷۲ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده و امیدواریم مابقی مطالبات نیز به‌زودی واریز شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*