معاون استاندار گلستان: مردم انتظار کیفیت بیشتری در نان تولیدی دارند/ افزایش قیمت نان بعد از 3 سال منطقی است

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-12-19 16:38:35Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com
معاون استاندار گلستان:
مردم انتظار کیفیت بیشتری در نان تولیدی دارند/ افزایش قیمت نان بعد از 3 سال منطقی است
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه قیمت نان از سال 1393 تغییری نکرده است، گفت: افزایش قیمت نان بعد از سه سال منطقی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالغدیر کریمی صبح امروز در جمع اعضای اتحادیه آرد و نان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به حیاتی بودن وظایف و رسالت‌های اعضای این اتحادیه به دلیل سرو کار داشتن با تغذیه مردم، اظهار کرد: نان به عنوان مهم‌ترین کالایی که در سبد تغذیه خانوار قرار دارد بدون تردید مهم‌ترین خوراکی است که حساسیت‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی در آن بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه همراهی خبازان در طی چند سال اخیر با مردم و عدم افزایش قیمت نان برای همه ما قابل تحسین است، افزود: با وجود افزایش هزینه دستمزد و حامل‌های انرژی در چند سال اخیر، قیمت نان ثابت مانده که از این جهت، افزایش قیمت آن از مطالبات جدی و بحق نانوایان است که ما نیز به این موضوع به طور کامل واقف هستیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه قیمت نان از سال 1393 تاکنون تغییر پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به فشاری که هزینه پخت و تهیه این ماده غذایی مهم و اساسی در جامعه از نظر اقتصادی به خبازان وارد کرده است افزایش قیمت آن را امری منطقی و درست می‌دانیم که از این افزایش به میزان متعادل نیز حمایت می‌کنیم.

کریمی از شروع رایزنی‌های کارشناسی برای افزایش قیمت نان در کارگروه‌های مربوطه در استان گلستان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم به زودی به نتیجه مطلوبی در این حوزه برسیم تا هرچه زودتر شاهد رفع مشکلات خبازان عزیز شهرستان گنبدکاووس و سایر شهرستان‌های استان باشیم.

وی حوزه کاری و عملیاتی آرد و نان را از حوزه‌های مهم و حساس حاکمیتی در شهرستان گنبدکاووس و سراسر کشور دانست و ادامه داد: بر همین اساس است که دولت هرساله یارانه ویژه‌ای را به این حوزه اختصاص می‌دهد تا امنیت و سلامت غذایی مردم تامین شده و به خطر نیفتد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه مردم نیز در حوزه آرد و نان مطالباتی دارند که باید توسط خبازان مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگرچه کیفیت نان در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس نسبت به سایر نقاط کشور خوب است اما مردم در این حوزه انتظار بیشتری دارند و باید همه عزیزان فعال در این عرصه برای ارتقای سطح کیفیت نان تلاش خود را به کار ببندند.

کریمی با تاکید بر اینکه گنبدکاووس یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌ها در حوزه تعداد خبازی‌ها در استان گلستان است، اضافه کرد: در شهرستان گنبدکاووس تعداد 376 واحد خبازی و چهار کارخانه آرد وجود دارد که به صورت فعال در حال ارائه خدمات به مردم عزیز هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان گنبدکاووس در حوزه تولید گندم در سطح کشور رتبه اول را به دست آورده است، خاطرنشان کرد: این تولید در حالی یه دست آمده است که بسیاری از شهرها زمین‌های تحت کشت بیشتری برای گندم در اختیار دارند اما محصول خروجی آنها کمتر از گنبدکاووس است.

انتهای پیام/

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*